MENU

zgłoś błąd

Vectis

 

 

Plaga skażonej krwi zabiła niezliczone ilości trolli i rozpoczęła jedną z najbardziej okrutnych epok w ich imperium. Konstrukty z Uldir pracowały nad lekarstwem mogącym pokonać plagę – bezskutecznie. Jedynie izolacja i eksterminacja były w stanie zatrzymać plagę. Po setkach lat, kiedy mechanizmy obronne Uldir zaczęły się sypać, plaga uwolniła się i połączyła z krwią G’huuna…

 

Walka z Vectisem jest dwufazowa, jej mechaniki wymagają od nas przyjęcia specjalnej taktyki. Ile gildii tyle metod ustawiania i radzenia sobie z tym bossem, ja dzisiaj przybliżę sposób, w jaki moja gildia sobie z tym radzi.

 

Faza Pierwsza:

 

  1. Omega Vector - umiejętność, która towarzyszy nam przez całą walkę. Jest to czar, która zadaje umiarkowane obrażenia, jak się skończy nakłada na gracza debuff (osłabienie) Lingering Infection zwiększający obrażenia typu nature, jakie otrzymuje o 5% i przechodzi na najbliższego gracza. Debuff się nakłada, znaczy to, że jeśli dostaniemy ich przez walkę 3, zwiększymy obrażenia o 15%, jak 10 to o 50% itd.
     
  2. Gestate – stunuje jednego gracza na 5 sek. i zadaje obrażenia wszystkim dookoła. Gdy się skończy tworzy adda w pobliżu tego gracza. Plague Amalgam (add) - czaruje Immunosuppression, który nakłada na wszystkich graczy tarcze absorbującą leczenia. Czar ten może się kumulować!
     
  3. Contagion – zadaje bardzo dużo obrażeń typu nature wszystkim graczom.

 

Proponuje rozstawić znaczniki w taki sposób:

 

 

Dzielimy raid na dwie grupy, jedną żółto-księżycową drugą fioletowo-niebieską.

 

Walkę zaczynamy, gdy pół raidu jest na żółtym, a pół na fioletowym. Kiedy gracze dostaną pierwsze Omega Vectory zostajemy w miejscu, blisko gracza z debuffem tzn. zbieramy się wokół niego i pozwalamy, żeby debuff losowo krążył po naszej grupce. Natomiast kiedy jeden gracz dostanie debuff Gestate i dostanie stuna na 5sek. wszyscy gracze przechodzą na swój drugi znacznik tj. żółci na księżyc, a fioletowi na niebieski. Kiedy Gestate się skończy, wracamy na pierwotne miejsce. Wtedy również pojawi się add, drugi tank przyciąga go blisko bossa i wszyscy gracze zaczynają go atakować, musi zostać zabity jak najszybciej.

 

 

Contagion to duży dmg dla raidu, im więcej kumulacji Lingering Infection, czyli debuffa po Omega Vector tym większe obrażenia a to już jest robota dla healerów, koordynacja healing cooldowns.

 

Faza druga:

 

1. Liquefy - boss przyjmuje postać płynnej skażonej krwi i zaczyna krążyć po platformie. W tym momencie bossa nie da się atakować. Każdy, kto wejdzie z nim w kontakt otrzyma debuff Lingering Infection.
 

2. Blood Geyser – po jakimś czasie boss się zatrzyma i zacznie (wciąż w płynnej postaci) rozrzucać takie właśnie gejzery krwi, które będą liniowo przemieszczały się po platformie. Musimy ich unikać, gdyż kumulują Lingering Infection.

 

 

3. Plague Bomb – równocześnie z zatrzymaniem boss rozrzuci po platformie kilka czerwonych okręgów, które należy wejść w nie. Bardzo istotne jest, aby każda z Plague Bombs została nadepnięta ponieważ te nienadepnięte stworzą adda.

 

 

  1. Unikamy bossa podczas Liquefy.
     
  2. Każdy Plague Bomb musi być nadepnięty przez jednego gracza.
     
  3. Unikamy trafienia przez Blood Geyser.
     
  4. W tej fazie w dalszym ciągu musimy sobie radzić z Omega Vector. Można podzielić raid w drugiej fazie na dwuosobowe grupy, żeby poradzić sobie z kumulacją, ale razem z moją gildią na poziomie heroic nie robimy tego, podczas tej fazy kumulacje może być trudniejsze, więc tam pozwalamy, aby debuff „robił, co chce”. Nie zdarzyło się, aby spowodowało to większe problemy. Gracz z debuffem może potrzebować, użyć jakiejś formę osobistego zmniejszenia obrażeń (Barskin itp.).

 

Cała walka sprowadza się do tego, aby unikać kumulowanie Lingering Infection. Im większa liczba, tym Contagion zada większe obrażenia co może się wiązać z wipe.

 

Walka na poziomach Normal, Heroic i Raid Finder nie zawiera żadnych zmian w mechanikach a jedynie zwiększenie obrażeń jakie każda zadaje.

 

AUTOR: Shovello
POPRAWKI: Kramkou

ULDIR

 Copyright © 2018 - Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA