MENU

zgłoś błąd

Zek’vos

 

 

Niedługo po zniszczeniu Studni Wieczności, Zek’vos przybył na ląd zwany Zandalarem, aby obwieścić odizolowanemu plemieniu trolli, że od dzisiaj są pod władzą N’zotha. Był gotowy na wszystko – układy, przekupstwa, zabójstwa. Nie był jednak gotowy na systemy obronne placówki Uldir. Został schwytany, uwięziony i był obiektem eksperymentów. Przez stulecia czekał na dogodny moment ucieczki…

 

Ta walka jest jedną z ciekawszych. Pod względem mechanik, według mnie, jest najtrudniejsza spośród wszystkich poprzednich. 
Składa się z trzech faz i wymaga zrozumienia najistotniejszych mechanik.

 

Podstawowe umiejętności: 


1. Titan Spark – małe grupowe obrażenia, nie stanowią większego zagrożenia. 
2. Surging Darkness – polegają na tym, że na ziemi pojawi się czarna mgła i bezpieczne miejsca, wchodzimy w nie, żeby przeżyć. Na poziomie normal będą dwa. Na poziomie heroic tylko jeden.

 

 

 

 

3. Might of the Void  - w tej walce boss zaatakuje tanka serią potężnych ataków. Każdy tank wie jak używać swoich zdolności obronnych, więc ten aspekt pominę, jest jednak atak Void Lash, o którym wspomnieć muszę. Ten atak zadaje obrażenia wszystkim stojącym przed nim i nakłada klątwę zmniejszającą leczenie o 25% (50% na heroic) oraz się nakłada. Bardzo ważne jest, aby tank odwrócił bossa od grupy, gdy ten będzie ten czar ładował. 

 

Faza pierwsza:


W tej fazie motywem przewodnim jest C’thun więc cofniemy się w czasie do World of Warcraft Classic i znów zmierzymy się z Silithidami!


1. Eye Beam – w zasadzie jedyna umiejętność, która doprowadziła mój raid do wipe’a na tym bossie. Na graczy losowo rzucany jest ten czar, który po pewnym czasie wybucha, przechodząc na najbliższego gracza i atakując go o wiele mocniej, następnie znowu przeskakuje i znowu atakuje mocniej itd. Przeskoki i wybuchy działają niezwykle szybko i również bardzo szybko mogą zabić cały raid. Poziom Raid Finder nie musi aż tak się tym przejmować, czar nie zadaje coraz większych obrażeń z każdym przeskokiem.

 

2. Silithid Warrior – na dalekim, zachodnim końcu platformy pojawią się addy. Te addy wybiorą kilku graczy z raidu i ruszą w ich stronę IGNORUJĄC THREAT TANKA. Jeśli zaatakują gracza, którego gonią zadadzą duże obrażenia co 2 sekundy, a na poziomie heroic dodatkowo spowolnią go o 50%.

 

Proponuję podejść do tego w taki sposób:

 

 

Stać w grupce, na środku, między markerami i gracz z Eye Beam jak najszybciej biegnie na fioletową lub żółtą stronę. Używamy umiejętności takich jak Dash Druida, Heroic Leap Warriora, Gate Warlocka. 

Gdy pojawią się addy tank przyciąga bossa w ich stronę, a gracze, których nie ścigają, próbują zabić je jak najszybciej oraz używać każdych rodzai crowd control (czyli stuny, unieruchomienia itp.). 

 

Jednocześnie pamiętamy o Surging Darkness i Void Lash (TANK!) 

 

Faza druga:


W tej fazie motywem przewodnim jest Yogg-Saron, zmierzymy się ze strażnikami z Azjol-Nerub!


1. Roiling Deceit – losowy gracz dostanie debuff zadający obrażenia i tworzący Ominous Cloud po zakończeniu. Jeśli ktoś wejdzie w Ominous Cloud, pojawi się add, który najprawdopodobniej zabije cały team. 

 

Na addy taktyki są dwie:

 

1. Dzielicie raid na grupki, atakujecie 3 addy na raz, każda grupka rzuca czary przerywające na swojego adda. Nie działa na poziomie trudności heroic, tam addy są odporne na to.

 

2. Stunujecie 2 addy używając np. trap huntera, jednego bijecie wspólnie, po zabiciu bierzecie drugiego itp. Nie ma znaczenia, którą opcję wybierzecie ważne, aby addy nie ładowały swoich zdolności. 

 

Pamiętając przy tym ciągle o Surging Darkness.


2. Nerubian Voidweaver – 3 addy pojawią się w pomieszczeniu, zawsze w tym samym miejscu. Czarują Void Bolt, który zadaje spore obrażenia losowemu graczowi. 

Gracze z Roiling Deceit powinni rozmieszczać chmury po bokach pokoju, w taki sposób, aby nikt z raidu przypadkowo w nie wszedł.

 

Faza trzecia:


W tej fazie mechanizmy Tytanów ulegają uszkodzeniom w wyniku czego Titan Spark będzie pojawiał się dużo częściej 
1. Orb of Corruptor – główna umiejętność tej fazy. Kula spada z góry, jeśli dotknie ziemi, będzie wipe. 


Z tym związanych jest kilka rzeczy:


Jedynym sposobem na zatrzymanie kuli jest wejście pod nią. Kiedy nas dotknie, wyleci do góry i zacznie znowu powoli opadać. Dotknięcie nas przez kulę będzie też miało skutki dla nas. Dostaniemy Corruptor’s Pact


2. Corruptor’s Pact – dostajemy boosta +100% do życia, zadawanych obrażeń i leczenia na 30 sekund. Kiedy się skończy Will of the Corruptor przejmie nad nami kontrolę. Zaczniemy rzucać czary na naszych towarzyszy:


Psionic Blast – na poziomie normal i heroic, zadaje trochę obrażeń i rzuca na nas fear.
Void Wail – na poziomie heroic, zadaje obrażenia wszystkim dookoła i rzuca na nich feara, ten czar jest rzucany tuż po zaczęciu opętania.


Jedyny sposób, aby pozbyć się utrudnienia w postaci opętanego gracza to zadanie mu obrażeń równych 50% jego życia (tryb normal) lub zabicie go  (heroic). Dpsi powinni łapać orb jako pierwsi, by pomóc z obrażeniami w trakcie trwania boosta. 

 

Na poziomie heroic albo usuwamy się z zasięgu Void Wail (fioletowy wirek pokazuje dystans czaru) albo używamy wszelkich form crowd control i zabijamy gracza jak najszybciej. 

 

AUTOR: Shovello
POPRAWKI: Kramkou

ULDIR

 Copyright © 2018 - Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA