MENU

Zek’vos

 

 

Niedługo po zniszczeniu Studni Wieczności, Zek’vos przybył na ląd zwany Zandalarem, aby obwieścić odizolowanemu plemieniu trolli, że od dzisiaj są pod władzą N’zotha. Był gotowy na wszystko – układy, przekupstwa, zabójstwa. Nie był jednak gotowy na systemy obronne placówki Uldir. Został schwytany, uwięziony i był obiektem eksperymentów. Przez stulecia czekał na dogodny moment ucieczki…

 

Ta walka jest jedną z ciekawszych. Pod względem mechanik, według mnie, jest najtrudniejsza spośród wszystkich poprzednich. 
Składa się z trzech faz i wymaga zrozumienia najistotniejszych mechanik.

 

Podstawowe umiejętności: 


1. Titan Spark – małe grupowe obrażenia, nie stanowią większego zagrożenia. 
2. Surging Darkness – polegają na tym, że na ziemi pojawi się czarna mgła i bezpieczne miejsca, wchodzimy w nie, żeby przeżyć. Na poziomie normal będą dwa. Na poziomie heroic tylko jeden.

 

 

 

 

3. Might of the Void  - w tej walce boss zaatakuje tanka serią potężnych ataków. Każdy tank wie jak używać swoich zdolności obronnych, więc ten aspekt pominę, jest jednak atak Void Lash, o którym wspomnieć muszę. Ten atak zadaje obrażenia wszystkim stojącym przed nim i nakłada klątwę zmniejszającą leczenie o 25% (50% na heroic) oraz się nakłada. Bardzo ważne jest, aby tank odwrócił bossa od grupy, gdy ten będzie ten czar ładował. 

 

Faza pierwsza:


W tej fazie motywem przewodnim jest C’thun więc cofniemy się w czasie do World of Warcraft Classic i znów zmierzymy się z Silithidami!


1. Eye Beam – w zasadzie jedyna umiejętność, która doprowadziła mój raid do wipe’a na tym bossie. Na graczy losowo rzucany jest ten czar, który po pewnym czasie wybucha, przechodząc na najbliższego gracza i atakując go o wiele mocniej, następnie znowu przeskakuje i znowu atakuje mocniej itd. Przeskoki i wybuchy działają niezwykle szybko i również bardzo szybko mogą zabić cały raid. Poziom Raid Finder nie musi aż tak się tym przejmować, czar nie zadaje coraz większych obrażeń z każdym przeskokiem.

 

2. Silithid Warrior – na dalekim, zachodnim końcu platformy pojawią się addy. Te addy wybiorą kilku graczy z raidu i ruszą w ich stronę IGNORUJĄC THREAT TANKA. Jeśli zaatakują gracza, którego gonią zadadzą duże obrażenia co 2 sekundy, a na poziomie heroic dodatkowo spowolnią go o 50%.

 

Proponuję podejść do tego w taki sposób:

 

 

Stać w grupce, na środku, między markerami i gracz z Eye Beam jak najszybciej biegnie na fioletową lub żółtą stronę. Używamy umiejętności takich jak Dash Druida, Heroic Leap Warriora, Gate Warlocka. 

Gdy pojawią się addy tank przyciąga bossa w ich stronę, a gracze, których nie ścigają, próbują zabić je jak najszybciej oraz używać każdych rodzai crowd control (czyli stuny, unieruchomienia itp.). 

 

Jednocześnie pamiętamy o Surging Darkness i Void Lash (TANK!) 

 

Faza druga:


W tej fazie motywem przewodnim jest Yogg-Saron, zmierzymy się ze strażnikami z Azjol-Nerub!


1. Roiling Deceit – losowy gracz dostanie debuff zadający obrażenia i tworzący Ominous Cloud po zakończeniu. Jeśli ktoś wejdzie w Ominous Cloud, pojawi się add, który najprawdopodobniej zabije cały team. 

 

Na addy taktyki są dwie:

 

1. Dzielicie raid na grupki, atakujecie 3 addy na raz, każda grupka rzuca czary przerywające na swojego adda. Nie działa na poziomie trudności heroic, tam addy są odporne na to.

 

2. Stunujecie 2 addy używając np. trap huntera, jednego bijecie wspólnie, po zabiciu bierzecie drugiego itp. Nie ma znaczenia, którą opcję wybierzecie ważne, aby addy nie ładowały swoich zdolności. 

 

Pamiętając przy tym ciągle o Surging Darkness.


2. Nerubian Voidweaver – 3 addy pojawią się w pomieszczeniu, zawsze w tym samym miejscu. Czarują Void Bolt, który zadaje spore obrażenia losowemu graczowi. 

Gracze z Roiling Deceit powinni rozmieszczać chmury po bokach pokoju, w taki sposób, aby nikt z raidu przypadkowo w nie wszedł.

 

Faza trzecia:


W tej fazie mechanizmy Tytanów ulegają uszkodzeniom w wyniku czego Titan Spark będzie pojawiał się dużo częściej 
1. Orb of Corruptor – główna umiejętność tej fazy. Kula spada z góry, jeśli dotknie ziemi, będzie wipe. 


Z tym związanych jest kilka rzeczy:


Jedynym sposobem na zatrzymanie kuli jest wejście pod nią. Kiedy nas dotknie, wyleci do góry i zacznie znowu powoli opadać. Dotknięcie nas przez kulę będzie też miało skutki dla nas. Dostaniemy Corruptor’s Pact


2. Corruptor’s Pact – dostajemy boosta +100% do życia, zadawanych obrażeń i leczenia na 30 sekund. Kiedy się skończy Will of the Corruptor przejmie nad nami kontrolę. Zaczniemy rzucać czary na naszych towarzyszy:


Psionic Blast – na poziomie normal i heroic, zadaje trochę obrażeń i rzuca na nas fear.
Void Wail – na poziomie heroic, zadaje obrażenia wszystkim dookoła i rzuca na nich feara, ten czar jest rzucany tuż po zaczęciu opętania.


Jedyny sposób, aby pozbyć się utrudnienia w postaci opętanego gracza to zadanie mu obrażeń równych 50% jego życia (tryb normal) lub zabicie go  (heroic). Dpsi powinni łapać orb jako pierwsi, by pomóc z obrażeniami w trakcie trwania boosta. 

 

Na poziomie heroic albo usuwamy się z zasięgu Void Wail (fioletowy wirek pokazuje dystans czaru) albo używamy wszelkich form crowd control i zabijamy gracza jak najszybciej. 

 

AUTOR: Shovello
POPRAWKI: Kramkou

ULDIR

  Copyright © 2018-2019  Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA