MENU

zgłoś błąd

G'huun

 

 

Czas nadszedł, aby przyjrzeć się ostatniemu przeciwnikowi, którego raid Uldir ma nam do zaoferowania – samego G'huuna, którego gracze Hordy zdążyli doskonale poznać podczas swojej przygody na Zandalarze. Walka, według mnie, nie jest szczególnie skomplikowana, ale za to bardzo ciekawa i posiadająca wiele świetnych mechanik.

 

Zanim klasycznie przejdziemy do opisu każdej umiejętności, warto dokładniej przyjrzeć się mechanice Reorigination Drive. Jej prawidłowe wykonanie, jest niezbędne do poradzenia sobie z bossem. Cała walka ma miejsce w jednym pomieszczeniu, na które składa się: główna arena i dwie poboczne górne platformy. Na obu platformach znajduje się Reorigination Module, który pozwoli nam wyciągnąć G'huuna z jego leża, a w późniejszej fazie walki – osłabić go do 20% życia. Na początku każdej górnej platformy będą pojawiały się złote orby – Power Matrix. Naszym zadaniem jest przenieść je przez całą platformę, aż do Reorigination Module. Spowoduje to uzyskanie 35 energii przez to urządzenie. Po uzyskaniu 100 stworzy promień, który będzie zadawał nam i bossowi obrażenia przez 24 sekundy, stunując bossa i wszystkie addy oraz zwiększając obrażenia, które przyjmują o 100%.

 

Samo przeniesienie tego orba to nie jest taka łatwa sprawa. Przynajmniej na początku progresu. Orb pojawia się na zmianę w jednej i drugiej platformie, zaczynając od strony zachodniej. Droga do Reorigination Drive jest przepełniona Amorphous Cyst, których nie możemy zabić, a które tworzą wokół siebie aurę, powodująca zmniejszenie szybkości naszego poruszania o 70% i zadającą drobne obrażenia.

 

 

 

Jednak atakowanie tych addów zmniejszy zasięg tej aury, umożliwiając nam bezpieczne przejście. Gracz, który weźmie orba, zostanie unieruchomiony po 10 sekundach. Dla wielu mało mobilnych klas, jak Death Knight, niemożliwe będzie zrobienie tego samemu. Dlatego bardzo często, na jednego orba potrzebna jest dwójka graczy. Jeden bierze orba, drugi zaczyna atakować addy, aby zmniejszyć zasięg aury, pierwszy używa wszystkich umiejętności zwiększających mobilność. Jeśli zostanie zatrzymany przed dojściem na koniec platformy, może użyć aktywnego przycisku, który pozwoli mu rzucić orba 20 jardów w przód. Musi rzucić go dokładnie w miejsce, w którym stoi drugi gracz – jeśli orb dotknie ziemi, ulegnie zniszczeniu.

 

Drugi gracz dobiega do Reorigination Drive, klika i zostawia orb. W fazie I musimy zrobić to 3 razy, podobnie w fazie II. Są także takie klasy np. monk czy demon hunter, które są w stanie zrobić to solo. Elementem, który bardzo to ułatwia jest gate warlocka, więc ta klasa bardzo ułatwi nam zadanie. Podam przykład jak monk może poradzić sobie z tym całkiem sam. Kiedy pierwsza grupa idzie po orb, monk idzie z nimi. Używając swojego Spinning Crane Kick, oczyszcza drogę z aury zwalniającej. Mniej więcej w połowie drogi zostawia swoje Transcendence. Nie dotyka orba. Po zrobieniu tego wraca na arenę. Drugi orb pojawi się po stronie wschodniej i dopiero na trzeciego idzie monk. Łapie go, teleportuje się do swojego Transcendence, podwójne Chi Torpedo i gotowe. W podobny sposób poradzi sobie Demon Hunter. Warto dodać, że osoba, która w jakikolwiek sposób wejdzie w kontakt z orbem, nie będzie mogła go złapać znowu przez 2 minuty na poziomie Normal, a 5 minut na poziomie Heroic.

 

FAZA PIERWSZA

 

Thousand Maws – walkę zaczynamy, stając naprzeciw addom G'huuna, podczas gdy on jest schowany w swoim leżu. Pierwszym addem jest Cyclopean Terror. Znajdują się one w grupach po 3-6 i spamują czar Torment. Drugim typem adda jest Dark Young. Musi być tankowany, po pewnym czasie zaatakuje tanka czarem Massive Smash, który zada spore obrażenia i odrzuci go. Dodatkowo utworzy on czarne kółko wokół siebie i zacznie ładować czar Dark Bargain.

 

 

Każdy gracz powinien wejść w to, gdyż sprawi to, że dostaniemy boosta 25% do obrażeń i leczenia, ale będziemy otrzymywać 25% większe obrażenia. Możemy mieć tylko jeden stack tego boosta na poziomie Normal i w górę. Każdy następny stack spowoduje utratę kontroli nad naszą postacią i atakowanie sojuszników. Ten efekt, na poziomie normal, jest usuwany przez atakowanie gracza aż do 50% życia. Na poziomie Heroic musimy go zabić.-

 

Explosive Corruption – debuff rzucany na graczy znajdujących się na arenie, zadający obrażenia, a po 6 sekundach wybuchnie, zadając obrażenia wszystkim dookoła w promieniu 5 jardów. Utworzy pod graczem splugawioną ziemię, która zadaje obrażenia i zwalnia szybkość ruchu o 70%. Co więcej, kilka dużych, okrągłych zarodników zacznie przemieszczać się po arenie. Na poziomie Heroic, Każdy, kto wejdzie w zarodnik, zostanie zakażony Explosive Corruption.

 

 

Blightspreader Tendril – umiejętność na Heroic. Dodatkowy add, który ładuje czar Decaying Eruption. Zadaje bardzo dużo obrażeń całemu raidowi. Zaczyna z poziomem energii równym 100, energia spada z czasem. Gdy dojdzie do 0, ładuje czar Burrow, przemieszcza się w inne miejsce platformy.

Teraz jak sobie z tym radzimy:

 

  1. Wybieramy osoby, które zajmą się transportem orbów. Im więcej klas, które zrobią to solo, tym lepiej.
  2. Osoby na arenie, tank zaczyna walkę, bierze adda Dark Young w pobliże addów Cyclopean Terror. Staramy się zabić Cyclopean Terror jak najszybciej, starając się przerywać ładowanie ich czarów jak najczęściej. Kiedy zabijemy pierwszą grupkę, tank przenosi się do następnej. Nie dopuszczamy, aby jednocześnie żyły dwa addy Dark Young, natomiast dobrze, aby jeden z nich zawsze był żywy – utrzymanie boosta. Nie wchodzimy w Dark Bargain, jeśli mamy aktywny stack.
  3. Jeśli otrzymamy Explosive Corruption, odsuwamy się od grupy, aby dać im czas na unikanie zarodników.
  4. Atakujemy adda z poziomu Heroic. Przerywanie jego czaru jest największym priorytetem.
  5. Przenosimy 3 orby, aby aktywować Reorigination Blast, pozbyć się reszty addów i wyciągnąć G'huuna z kryjówki.

 

FAZA DRUGA

 

  • Explosive Corruption – tak jak w fazie pierwszej.
  • Wave of Corruption – atak bossa, który zada duże obrażenia całemu raidowi i zaaplikuje stack Putrid Blood. Jest to debuff zadający obrażenia, stackuje się, nie znika po upływie czasu. Na poziomie Heroic, jeśli jakiś gracz znajduje się w pobliżu 5 jardów od innego, dostanie dodatkowy stack.
  • Blood Feast – jedyny sposób na pozbycie się stacków. Dookoła jednego gracza pojawi się duży, czerwony okrąg. Każdy, kto w niego wejdzie, pozbędzie się swoich stacków. Przywoła to także adda, który jest wzmocniony za każdy usunięty stack Putrid Blood.

 

 

Jak sobie z tym radzić?

 

  1. W dalszym ciągu odchodzimy od raidu po dostaniu Explosive Corruption.
  2. Na Wave of Corruption, na poziomie Heroic, odsuwamy się od innych.
  3. Blood Feast. Tutaj mamy kilka wyjść. Albo w każdy okrąg wchodzi każdy (przez fazę drugą powinny pojawić się dwa) i przyzywamy dwa razy potężnego adda, który może zabić grupę. Drugim sposobem jest, aby na pierwsze Blood Feast, jedynie tankowie + osoba z okręgiem pozbyły się stacków, a reszta czekała na drugi okrąg. Jak się domyślacie spowoduje to jednorazowe przyzwanie bardzo potężnego adda, który z pewnością zabije naszą grupę. Jednak jest to, według mnie, lepsza opcja. Jeśli nasza grupa jest zgrana i przyzwanie potężnego adda połączymy z włożeniem trzeciego orba do Reorigination Module, uzyskamy efekt, w którym potężny add dostanie stuna i bonus 100% otrzymywanych obrażeń – zabijemy go z łatwością. Sam add ma umiejętność Mind-Numbing Chatter, która przerywa każdy ładowany czar i uniemożliwia rzucenie kolejnego przez 3 sekundy.

 

FAZA TRZECIA

 

Boss zachowuje zdolność do umiejętności takich jak Explosive Corruption, Wave of Corruption. Dodatkowo G'huun niszczy Reorigination Drive – od tego momentu polegamy tylko na własnych obrażeniach.

 

  • Collapse – boss po zniszczeniu Reorigination Drive, uszkadza sufit, powodując zaznaczenie na ziemi miejsc, na które spadną gruzy.
  • Gaze of G'huun – czar, który spowoduje na nas efekt fear, jeśli w momencie jego rzucenia, będziemy patrzeć na bossa.
  • Malignant Growth – boss spowoduje wyrośnięcie krwawych grzybów w 3 sektorach areny, pozostawiając 3 bezpieczne miejsca. Wraz z ich wzrastaniem, grzyby zaczną pojawiać się również w bezpiecznych miejscach. Po krótkim czasie grzyby wybuchają. Kiedy pierwsze 3 sektory wybuchają, stoimy w naszym bezpiecznym miejscu, gdzie grzyby wciąż rosną. Po wybuchu przechodzimy na nowe bezpieczne miejsce, które powstało po wybuchu w pierwszych sektorach. Jest to umiejętność na poziomie Heroic.

 

Jak sobie z tym radzimy:

 

  1. Z umiejętnościami, które już znamy z fazy drugiej, postępujemy tak samo. Jedyna różnica jest taka, że nie jesteśmy w stanie pozbyć się Putrid Blood, więc musimy zabić bossa, zanim obrażenia staną się nie do wytrzymania.
  2. Unikamy spadających części sufitu, które będą zaznaczone ogromnymi okręgami.
  3. Odwracamy się od bossa, gdy ładuje Gaze of G’huun.
  4. Szukamy bezpiecznych miejsc podczas Malignant Growth, nie chcemy stać na grzybach, kiedy eksplodują.

 

AUTOR: Shovello
POPRAWKI: Kramkou

ULDIR

 Copyright © 2018 - Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA