MENU

CARAPACE OF N’ZOTH

 

 

 

Osobiście uważam, że to najlepszy przedostatni boss dodatku Battle for Azeroth. Nie byłem fanem Mythraxa, Stormwall Blockade czy Za’qula, a z Carapace to naprawdę świetna walka. Nie jest trudna, można nawet powiedzieć, że bardzo prosta, ale chodzi mi tutaj o taki ogólny klimat, pomysł na całe starcie.Składa się z trzech faz i główną mechaniką jest utrzymanie naszego Sanity powyżej 0 (podobnie jak w Horrific Vision). Nasze Sanity możemy jednak przywrócić, jeśli drastycznie spadnie. Musimy wtedy podejść do Wrathiona lub kliknąć dodatkowy przycisk obecny w tej walce, który automatycznie przeniesie nas do Wrathiona (2 minuty odnowienia).

 

FAZA PIERWSZA:

 

  • MENTAL DECAY – kilku losowych graczy otrzyma obrażenia i straci 10 Sanity. Nie możemy tego uniknąć ani przerwać.
     
  • MADNESS BOMB – kilku losowych graczy zostanie wybranych i otoczonych czarnym okręgiem na 10 sekund. Po tym czasie zostaniemy przestraszeni na 2 sekundy i otrzymamy obrażenia. Jeśli ktoś znajdzie się w obrębie tego okręgu, straci dodatkowo 15 Sanity, dlatego trzymamy się z tym z dala od innych graczy.
     
  • ADAPTIVE MEMBRANE – co jakiś czas boss spowije siebie lub addy o tej samej nazwie tarczą, która sprawia, że są odporne na CC i nie mogą być spowolnione bardziej niż do 60% swojej szybkości. Zniszczenie tej tarczy spowoduje upuszczenie przez bossa kilku kryształów, które po zebraniu dadzą nam po 10 Sanity.
     
  • GROWTH-COVERED TENTACLE – co jakiś czas cień wielkiej macki pojawi się na polu bitwy, która po chwili uderzy w ziemię zabijając każdego kto tam stał. W momencie, gdy się pojawia, musimy podzielić rajd na 2 grupy, w jednej będzie tank, połowa healerów i melee dpsy z bossem, a w drugiej tank, połowa healerów i ranged dps.

 

Połowa grupy z MDPS atakuje dalej bossa, podczas gdy druga połowa zajmuje się macką. Na jej plecach znajduje się 6 addów Horrific Hemorrhage, które co kilka sekund wypluwają z siebie addy (ich miejsce lądowania będzie oznaczone wirkiem, nie dajemy się trafić). Te addy, Nightmare Antigen, bardzo szybko mogą zabić tanka, dlatego RDPS muszą zabić Horrific Hemorrhage jak najszybciej się da, aby zminimalizować liczbę addów. Po zabiciu wszystkich sześciu boss otrzyma znaczne obrażenia.

 

Po uzyskaniu przez bossa 50% życia zacznie się faza druga.

 

FAZA DRUGA:

 

Na środku będzie znajdował się boss, którego nie będzie można zaatakować, będzie również leczony przez addy Synthesis Growth. Są one rozmieszczone po prawej i lewej stronie bossa. Taktyka stosowana przez moją gildię jest nieco inna niż ta przedstawiana w wielu poradnikach, dlatego wybierzcie, którą wolicie.Moja gildia nie dzieli grupy na pół, aby zniszczyć Synthesis Growth po obu stronach jednocześnie – poruszamy się wszyscy razem. Droga do każdego Synthesis Growth jest usiana Mycelial Cysts, które działają jak te obecne w walce z G’hunnem. Zwalniają nas i zadają obrażenia, ale atakowanie ich sprawia, że zmniejszają swoje rozmiary.

 

Więc idziemy grupą, atakując Cysty i zabijając Growthy. Po zabiciu całej lewej strony schodzimy PIESZO do Wrathiona, odzyskujemy Sanity i idziemy na prawą stronę. Po zabiciu wszystkich, używamy dodatkowego przycisku i przenosimy się do Wrathiona, czekamy aż boss użyje potężnego Occipital Blast, który nic nam nie zrobi póki jesteśmy obok Czarnego Smoka. Po tym wszystkim boss jest znowu interaktywny, a my atakujemy go aż poziom jego życia spadnie do 40%.

 

Inne umiejętności w tej fazie:

 

  • ETERNAL DARKNESS – zada nam duże obrażenia i zabierze 10 Sanity.

 

  • OCCIPITAL BLAST –  boss wybierze losowego gracza, ustawi się w jego stronę i zacznie ładować ten czar. Musimy jak najszybciej uciec za niego, jeśli nas trafi to otrzymamy ogromne obrażenia i stracimy aż 40 Sanity.

 

FAZA TRZECIA:

 

Przechodzimy za bossem do najgłębszej części pancerza N’Zotha – do miejsca, w którym Stary Bóg mieszka.

 

  • INSANITY BOMB – działa podobnie do Madness Bomb, ale teraz cały rajd dostaje to osłabienie, a kara za wejście w promień Bomby innego gracza to 15, a nie 10 Sanity. Dodatkowo każde Insanity Bomb po wybuchu wytworzy adda Nightmare Antigen. Dlatego tutaj musimy sprawnie się rozdzielać, a potem wracać prędko do bossa, aby zabić addy jak najszybciej.

 

  • THRASHING TENTACLE – kilka cieni spowije platformę, aby po chwili w nią uderzyć. Tym razem jednak nie musimy zajmować się addami z ich pleców, ale znaleźć bezpieczne miejsce między uderzeniami macek, gdyż pojawi się ich na raz całkiem sporo.

 

Pojawią się tutaj też umiejętności z poprzedniej fazy.

 

ZMIANY NA POZIOMIE HEROIC:

 

  • ADAPTIVE MEMBRANE – delikatne wzmocnienie tej umiejętności. Podczas jej trwania nie możemy spowalniać addów ani przerywać ich zaklęć.

 

  • GAZE OF MADNESS – dodatkowy add w fazie pierwszej. Będzie używał trwającego 9 sekund czaru na losowym graczu. Czar ten zadaje stale rosnące obrażenia. NIE POWINNIŚMY PRZERYWAĆ TEGO CZARU. Jeśli przerwiemy, add zada obrażenia całemu rajdowi, zabierze 5 Sanity i dostanie wzmocnienie obrażeń do następnych czarów. Dlatego nie przerywamy tego czaru, jedynie leczymy mocniej graczy atakowanych.

 

  • ETERNAL DARKNESS – działa tak samo, jedynie po wykonaniu tego czaru boss wybierze jednego gracza, pod którym pojawi się obszar magii Cienia. Będzie on rósł bardzo szybko i zabije gracza, który będzie w nim stał. Uciekamy od niego!

 


AUTOR: SHOVELLO

POPRAWKI: KRAMKOU

NY'ALOTHA

  Copyright © 2018-2020  Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA