MENU

UU’NAT

 

 

Jest drugim i ostatnim bossem rajdu Crucible of Storms. Po pokonaniu Restless Cabal, udaje nam się odzyskać potężne artefakty, jednak zostajemy wciągnięci w jeszcze głębsze zakątki tych katakumb.

 


Tym razem moc artefaktów jest po naszej stronie. A przynajmniej częściowo. Każdy z nich jest nam bardzo potrzebny do wygrania tego pojedynku, ale użycie ich będzie miało swoje konsekwencje.

 

  1. TRIDENT OF DEEP OCEAN – może być użyty wyłącznie przez tanków. Wytworzy wokół nas tarczę, która przekieruje 75% obrażeń, które my otrzymamy, na siebie. Podobnie jak w poprzedniej walce, jeśli nie zniszczymy tarczy podczas użycia, zada obrażenia równe pozostałemu życiu. Czas odnowienia tej umiejętności to 2 minuty, po użyciu przez jednego tanka, nie będzie mógł on ponownie użyć tej umiejętności przez 3 minuty.
     
  2. VOID STONE – może być użyty wyłącznie przez healerów. Nałoży na healera barierę, która będzie blokowała leczenie zarówno nas, jak i naszych przeciwników, dopóki nie zostanie zniszczona. Nie może być zniszczona przez graczy, a przez mechaniki bossa. Czas odnowienia wynosi minutę, ten sam healer nie będzie w stanie użyć artefaktu przez 2 minuty. 
     
  3. TEMPEST CALLER – może być użyty wyłącznie przez dpsów. Zadaje obrażenia wszystkim (nam oraz naszym wrogom) co sekundę przez 15 sekund, zmniejsza obrażenia zadawane przez nas i naszych wrogów o 50% na 3 sekundy oraz zabija natychmiastowo gracza czy moba, który ma mniej niż 25% życia. Czas odnowienia wynosi 30 sekund. Czas, przez który ten sam gracz nie może go użyć, wynosi 4 minuty. Po podniesieniu artefaktu, na naszym pasku zadań pojawi się nowa umiejętność.

 

 


FAZA PIERWSZA (100 - 70% życia bossa)

 

GIFT OF N’ZOTH: OBSCURITY boss posiada pasek energii. Kiedy go naładuje, zada obrażenia całemu rajdowi i zmniejszy pole walki, pokrywając je mocą Voidu. Nie powinniśmy nigdy wchodzić z nim w kontakt. Może użyć tej umiejętności maksymalnie 4 razy, zostawiając nam naprawdę mało miejsca.

 

 

OBLIVION TEAR – utworzy okrąg wokół losowego gracza, który po paru chwilach zmieni się w toksyczną plamę. Jedyny sposób, by się jej pozbyć to wejść w nią, jednakże każde takie wejście wyleczy bossa o 1% jego życia. Najlepszym sposobem na pozbycie się ich, jest odczekanie, aż zbierze się ich trochę więcej i użycie Void Stone. Uniemożliwi to bossowi leczenie, a obrażenia, które plama zadaje, zostaną użyte do szybkiego zniszczenia tarczy przez healera.

 

MADDENING EYES OF N’ZOTHco jakiś czas, około połowy pola bitwy będzie zajęta przez moc Starego Boga. Jeśli nie odejdziemy z niej na czas, staniemy się wrodzy dla swoich sprzymierzeńców, podobnie jak to miało miejsce w poprzedniej walce.

 

PIERCING GAZE OF N’ZOTHdwa ciemne promienie pojawią się na polu bitwy. Będą naprawdę ogromne, wydaje mi się, że nie da się ich uniknąć. Kluczem do przeżycia jest, aby nie pozwolić się trafić przez oba w ciągu 4 sekund, ponieważ spowoduje to kumulacje obrażeń i czasu trwania obu tych umiejętności. Powinniśmy pozwolić się trafić jednemu, odczekać aż kumulacja zejdzie i dać się trafić drugiemu.

 

 

TOUCH OF THE END – mechanika dla tanków. Boss co jakiś czas zaatakuje nią tanka, zadając sporo obrażeń wszystkim naprzeciw i nakładając 24-sekundowe osłabienie. Dlatego cały raid powinien znajdować się za bossem. Po tym ataku, tankowie powinni się zmienić. 

 

UNDYING GUARDIAN – add przyzywany przez bossa, zawsze będzie atakował tanka z osłabieniem Touch of the End. Nie może być tankowany w odległości mniejszej niż 15 jardów od bossa, gdyż wtedy zmniejszy obrażenia otrzymywane przez bossa o 99%. Addy te zadają tym większe obrażenia, im więcej punktów życia mają. Kiedy osiągną 1 punkt życia, zaczną się regenerować. Jedynym sposobem na trwałe zabicie ich, jest użycie Tempest Caller, które zabije je trwale, jeśli będą miały mniej niż 25% życia.

 


FAZA DRUGA (70 - 40% życia bossa)

 

Pole walki powróci do swoich pierwotnych rozmiarów. Przez 20 sekund nie będziemy mogli atakować bossa, powinniśmy poświęcić ten czas na zabicie wszystkich addów z fazy pierwszej, używając Tempest Caller oraz pozbyć się toksycznych plam używając Void Stone (oczywiście nie na raz). Jedynymi umiejętnościami z fazy pierwszej są: Oblivion Tears, Undying Guardians i Touch of the End.

 

GIFT OF N’ZOTH: Hysteria – po uzyskaniu 100 energii, boss wyleczy wszystkie addy o 50% życia oraz zwiększy ich szybkość i Haste o 50%. Jest to dobry moment na użycie Void Stone.

 

UNKNOWABLE TERROR – bardzo duża część pola walki zostanie zajęta przez straszną istotę, która po 8 sekundach wywoła na wszystkich znajdujących się w jej zasięgu efekt Fear oraz zada sporo obrażeń. Musimy jak najszybciej stamtąd uciec.

 

 

Primordial Mindbender – drugi rodzaj addów, znany z instancji Shrine of the Storm. Ładowany przez nie czar, po rzuceniu, wyleczy je do maksymalnej wartości punktów zdrowia, dlatego podczas walki z nimi musimy zadbać o przerywanie tego czaru. Po zabiciu zmienią się w kilka mniejszych addów – Swarming Voidspawns, które z kolei eksplodują, zadając obrażenia wszystkim w rajdzie, gdy zostaną pokonane. Jeśli użyjemy Tempest Caller, aby zabić Swarming Voidspawns, nie ulegną one detonacji, a jeśli za pomocą Tempest Caller zabijemy Primordial Mindbendera, nie przyzwie on Swarming Voidspawns. Powinniśmy użyć tego artefaktu do zabicia, najlepiej jednoczesnego Primordial Mindbenders oraz Undying Guardians.

 

 


 

FAZA TRZECIA (40 - 0% życia bossa)

 

Boss będzie korzystał z umiejętności Oblivion Tear, Undying Guardian, Touch of The End. Dodatkowo zyska dostęp do kilku nowych umiejętności.

 

GIFT OF N’ZOTH: LUNACY – po osiągnięciu 100 energii, boss sprawi, że na 5 sekund będziemy wrodzy dla wszystkich naszych sprzymierzeńców, zada nam też obrażenia. Jest to dosyć prosta mechanika, jedyne co musimy robić, to nic nie robić! Powinniśmy w spokoju przeczekać te 5 sekund, aby nie zaatakować przypadkowo żadnego z naszych sprzymierzeńców.

 

INSATIABLE TORMENT – wokół losowego gracza pojawi się okrąg. Wybrany gracz nie może być leczony, otrzymując jednocześnie obrażenia. Żeby nie dopuścić do jego śmierci, inny gracz musi wejść do okręgu. Wtedy gracz zainfekowany tym czarem będzie pasywnie odbierał życie swojemu kompanowi i sam się leczył. Dlatego zawsze, kiedy jakiś gracz będzie celem tego czaru, powinniśmy oddelegować innego gracza, aby swoją energią życiową wspierał kolegę.

 

Ważne jest, aby skończyć tę fazę, jak najszybciej się da! Po to, żeby ilość tych osłabieni nas nie przeciążyła. W okręgu może stać więcej niż dwóch graczy – odbierane leczenie będzie wtedy mniej uciążliwe dla healerów.

 

 


ZMIANY NA POZIOMIE HEROIC:

 

  1. VOID CRASH – jest to kopia umiejętności z pierwszego bossa. Radzimy sobie z nią dokładnie tak samo, jak na pierwszym bossie.
     
  2. GIFT OF N’ZOTH: HYSTERIA – leczy inne addy o 75% ich życia (NORMAL 50%). Co więcej, na polu bitwy pojawią się trzy Primordial Mindbendery, a nie dwa. Z tego powodu prawidłowe użycie Void Stone w tej fazie jest bardzo ważne.
     
  3. PIERCING GAZE OF N’ZOTH – pojawi się również w fazie trzeciej. Jest to spora niedogodność, jako że wielu graczy będzie pod wpływem czaru Insatiable Torment i bez stałego „dawcy” życia obok siebie mogą nie przetrwać tej umiejętności.

 


AUTOR: Shovello

POPRAWKI: Kramkou

ŹRÓDŁO: wowhead.com, youtube.com/fatbossTV

CRUCIBLE OF STORMS

  Copyright © 2018-2019  Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA