MENU

THE RESTLESS CABAL

 

 

 

 

Jest pierwszym bossem rajdu Crucible of Storms. CoS jest tak zwanym minirajdem, zawiera jedynie dwóch bossów. To właśnie tam po raz pierwszy dostajemy dowód na istnienie N’Zotha – jeśli jeszcze nie czytaliście naszego artykułu na ten temat, serdecznie zapraszam TUTAJ.

 


W tej walce zmierzymy się z 2 bossami jednocześnie, nie mają wspólnego życia. Oprócz umiejętności samych bossów będziemy się musieli zmierzyć z mocą trzech artefaktów, które sami zmanipulowani oddaliśmy N’Zothowi.

 

Artefakty mamy trzy:

 

  1. TRIDENT OF DEEP OCEAN 
  2. TEMPEST CALLER 
  3. VOID STONE.

 

Za każdym razem, kiedy którykolwiek z bossów będzie miał 75, 50 lub 25% życia, użyje najbliższego artefaktu. Oznacza to, że każdy artefakt zostanie użyty przeciwko nam 2 razy. Nie możemy również sprawić, aby jeden boss użył tego samego artefaktu więcej niż raz. Po jednorazowym użyciu, każde następne zwiększy jego siłę o 300%.

 

Przyjrzyjmy się więc mocom artefaktów:

 

Trident of Deep Ocean – utworzy dookoła siebie wielką tarczę. Będzie ona posiadała swój pasek życia, jednak nie będziemy mogli bezpośrednio jej atakować. Zamiast tego, każdy przeciwnik będący w środku tarczy, przekaże na nią 75% otrzymywanych przez siebie obrażeń. Jeśli nie zdołamy zniszczyć tarczy w ciągu 20 sekund, zada ona obrażenia, równe ilości pozostałego jej życia, wszystkim członkom rajdu.

 

 

Tempest Caller – jest to sprawdzian dla healerów. Ten artefakt będzie zadawał rajdowi spore obrażenia co sekundę przez 15 sekund. Co więcej, podczas trwania tego czaru, gracze będą zadawali o 50% mniejsze obrażenia, a każdy gracz, którego życie spadnie do 25%, zostanie natychmiast zabity.

 

 

Void Stone – nakłada na bossa tarczę, która całkowicie blokuje leczenie naszego rajdu. Żeby pozbyć się tego efektu, musimy poprzez nasze ataki, zniszczyć tarczę bossa.

 

 

Najważniejsze w aktywowaniu tych artefaktów jest upewnienie się, że żaden z bossów nie aktywuje go więcej niż raz, oraz że Tempest Caller będzie aktywowany jako pierwszy i jako ostatni. Jest to artefakt, który zadaje ekipie najwięcej obrażeń, więc chcemy mieć jak najwięcej healing cooldowns gotowych na jego aktywację.

 


UMIEJĘTNOŚCI BOSSÓW:

 

FA’THUUL THE FEARED

 

SHEAR MIND – umiejętność tanków. Zmniejsza statystki tanka o 10% i może się kumulować. Tankowie powinni się zmieniać za każdym razem, gdy ich kumulacje się skończą.

 

VOID CRASH – boss zaznaczy czarną plamą obszar, który po chwili wybuchnie, zadając duże obrażenia każdemu, kto się tam znajduje. Jeśli nie trafi nikogo, pojawi się w innym miejscu, ale dwukrotnie zmniejszone. Jeśli i to nikogo nie trafi, sytuacja się powtórzy i będzie tak krążyło, aż w końcu kogoś trafi. Możemy albo za każdym razem tego unikać, albo wysłać jednego gracza, aby stanął w środku i wyeliminował tę mechanikę.

 

 

 

CRUSHING DOUBT – osłabienie to zostanie rzucone na dwóch graczy, trwa 12 sekund. Spowalnia gracza o 25% i zadaje stale rosnące obrażenia co 2 sekundy. Po upływie czasu wybuchnie, zadając całemu rajdowi obrażenia, zmniejszone przez odległość dzielącą gracza od rajdu.

 

 


ZAXASJ THE SPEAKER

 

APHOTIC BLAST – ten boss, zamiast bezpośrednio atakować tanka, będzie co jakiś czas ładował w niego ten czar, zadający obrażenia oraz zwiększający threat gracza o 150% na 30 sekund. BOSSA BĘDZIE TANKOWAŁ RANGED DPS! Na samym początku walki pozwalamy, aby Zaxasja atakował jedynie ten gracz, pozwoli mu to zebrać na siebie uwagę bossa. Po około 10 sekundach reszta raidu może swobodnie zacząć go atakować. Zasięg tej umiejętności to 30 jardów, więc aby przemieścić bossa, nasz ranged tank będzie musiał się trochę nabiegać. Powinien ustawić go obok Fa’thuula, aby umożliwić cleave. Tankowie nie powinni nigdy atakować bossa, aby nie zebrać na siebie jego uwagi.

 

CEREBRAL ASSAULT – boss wybierze losowego gracza i zacznie ładować ten czar w jego kierunku. Wszyscy gracze znajdujący się w pobliżu, powinni odejść z pola rażenia tej umiejętności. Gracz przez nią trafiony otrzyma obrażenia i stanie się „wrogi” dla nas. Będzie miał pełną kontrolę nad swoją postacią, jednak nie będziemy mogli go leczyć, będzie możliwe zadawanie mu obrażeń. Powinniśmy zostawić tego gracza w spokoju, po chwili ten efekt minie. Ważne, aby gracz nie atakował nas, a my jego.

 

 

DARK HERALD – losowy nie-tank zostanie otoczony czarnym okręgiem i zacznie dostawać kumulacje Promises of Power. Spowoduje to zwiększenie obrażeń o 10%, ale również zmniejszoną liczbę punktów życia o 10%. Każdy gracz znajdujący się w tym czasie w okręgu również otrzyma kumulacje. Po osiągnięciu 9 kumulacji będziemy zadawali 90% więcej obrażeń, ale będziemy posiadali jedynie 10% naszego wyjściowego życia. Healer może oczyścić nas z tego czaru. Powinien to zrobić za każdym razem, kiedy zbliżają się duże obrażenia dla naszej ekipy.

 

Po aktywacji artefaktu boss przyzwie addy.

 

Zaxasj przyzwie Visage from Beyond. Ten pojedynczy add będzie ładował czar, który nałoży na nas efekt Fear. Jedyny sposób, aby go przerwać, to osłabić adda do 1 punktu życia. Wtedy add zacznie regenerować swoje punkty życia i po uzyskaniu 100% zabawa zacznie się na nowo. Będziemy musieli radzić sobie w ten sposób z nim przez 1 minutę, potem zniknie.

 

 

Fa’thuul przyzwie 3 addy – Eldritch Abomination. Każdy z nich będzie ładował, trwający 9 sekund, czar Witness The End, który po ukończeniu ładowania zabije adda i zada obrażenia całemu rajdowi. Powinniśmy przerywać ten czar na dwóch addach, pozwalając, aby jeden wybuchł, a następnie, kiedy dwa pozostałe zaczną ładować go po raz drugi, przerwać jeden i pozwolić, by jeden wybuchł. Chodzi o to, aby nie pozwolić wybuchnąć dwóm czy trzem na raz. Podczas Tempest Caller powinniśmy przerywać wszystkie 3, ponieważ ta umiejętność zadaje naprawdę duże obrażenia i nie potrzeba nam dodatkowych zmartwień. Addy te mają zbyt dużą ilość życia, żeby próbować je zabić.  

 

 


Co do kolejności aktywacji poszczególnych artefaktów, nie jestem pewien, jaka okaże się najlepsza, ale z moją gildią robimy to w ten sposób:

 

  1. Tempest Caller – Fa’thuul
  2. Void Stone – Zaxasj
  3. Void Stone – Fa’thuul
  4. Trident – Zaxasj
  5. Trident – Fa’thuul
  6. Tempest Caller – Zaxasj

 

Oba bossy powinniśmy zabić prawie jednocześnie, jeśli tak się nie stanie, zacznie się ładować 20-sekundowy czar, który uleczy obu o 20%.

 


Zmiany na poziomie Heroic:

 

  1. DARK HERALD – oczyszczenie gracza z Promises of Power zada obrażenia całemu rajdowi.
     
  2. APHOTIC BLAST – jeśli osłabienie ze zwiększeniem generowanego threatu kiedykolwiek zniknie z gracza, nałoży na niego czar Agent of Demise, który zmniejsza otrzymywane leczenie o 75% oraz sprawi, że będziemy wrodzy dla naszej ekipy. Jedyna możliwość, która jest w stanie do tego dopuścić, to utrata zainteresowania Zaxasja przez ranged tanka i nałożenie osłabienia z threatem na kilku graczy. Jeżeli mechanika ranged tanka jest wykonywana poprawnie, ta mechanika nie pojawi się nigdy.
     
  3. WITNESS THE END – wybuch adda zwiększy obrażenia od kolejnych wybuchów o 100% na 6 sekund, co zmusza nas do większej kontroli naszych przerywań czaru na innych addach, nie możemy dopuścić do wybuchu, jeśli mamy na sobie to osłabienie.
     
  4. VISAGE FROM BEYOND – ten add zniknie po 1,5 minuty, a nie po 1 minucie jak na poziomie NORMAL.

 


AUTOR: Shovello

POPRAWKI: Kramkou

ŹRÓDŁO: wowhead.com, youtube.com/fatbossTV

CRUCIBLE OF STORMS

  Copyright © 2018-2019  Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA