MENU

STORMWALL BLOCKADE

 

 

 

Przed nami druga walka z Horde Story Encounter. Składa się z dwóch faz, pod względem rozgrywki, przypomina bossa Opulence. Aby walczyć z głównym bossem, jakim jest Laminaria, musimy najpierw podzielić rajd na dwie grupy i zabić dwa mini bossy – Brother JosephSister Katherine.

 

FAZA PIERWSZA:

 

Przed rozpoczęciem walki powinniśmy podzielić rajd na dwie równe grupy. Każda z grup powinna przenieść się, dzięki odpowiedniemu Pterrodaxowi, na swój statek, ponieważ walka z minibossami ma miejsce na dwóch oddzielnych statkach.

 

SISTER KATHERINE:

 

Znajduje się na statku po lewej stronie. Posiada cztery umiejętności:

 

  1. Jolting Volley – zadaje duże obrażenia wszystkim graczom znajdującym się na statku. Nie da się tego uniknąć, trzeba to wyleczyć.
     
  2. Crackling Lightning – rzucane na losowego gracza. Spowoduje powstanie wokół niego sporego okręgu, który pozostanie z nim przez 4 sekundy. Po tym czasie „odczepi się” od gracza i pozostanie w miejscu, w którym je pozostawił. Po 2 sekundach zada obrażenia wszystkim znajdującym się w okręgu, po czym (przez Thunderous Boom) zada jeszcze więcej obrażeń i wywoła efekt Silence na wszystkich graczach w promieniu 12 jardów, czyli znacznie przekraczającym rozmiar okręgu. Gracze z tym czarem powinni jak najszybciej odejść na sam koniec statku, jednocześnie uważając, gdyż ze statku można wypaść, podczas gdy pozostali, oddalają się jak najdalej, ale w drugą stronę.
     
  3. Voltaic Flash – najbardziej niebezpieczna zdolność Katherine. Po jednej stronie statku pojawią się elektryczne kule. Ich ilość i lokalizacja wydaje się losowa. Może być jedna, mogą pokryć połowę, bądź jedną trzecią statku. Generalnym zamysłem jest: pojawią się kule, zaznaczą one, poprzez elektryczne linie, kierunek, w jakim będą się przemieszczać. Musimy po prostu zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby nie być na linii ich drogi, gdyż zadają ogromne obrażenia.
     
  4. Electric Shroud – boss, co jakiś czas, nałoży na siebie tarczę i zacznie ładować czar Storm’s Empowerment. Będzie on dawał Laminarii 2 punkty energii co 3 sekundy. Czar ten możemy przerwać dopiero po zniszczeniu jej tarczy. Musimy to zrobić jak najszybciej, gdyż jeśli w jakimkolwiek momencie walki, Laminaria uzyska pełny pasek energii, wydaje mi się, że jest to 100, zabije cały rajd, poprzez Catastrophic Tides.

 

 

 

 

 

 

BROTHER JOSEPH:

 

Znajduje się w łodzi po prawej stronie. Również posiada cztery umiejętności.

 

  1. Tidal Volley – podobny do Jolting Voley. Zadaje obrażenia całemu rajdowi, trzeba te obrażenia wyleczyć.
     
  2. Sea Storm – boss wybierze losowych graczy, wokół których utworzy okrąg. Po paru chwilach zada obrażenia wszystkim wewnątrz. Zostawi również plamę na ziemi, która spowolni i zada małe obrażenia każdemu graczowi, który w nią wejdzie. Powinny być rozmieszczane mniej więcej w połowie statku, aby pomóc nam radzić sobie z następną umiejętnością.
     
  3. Sea’s Temptation – spowoduje pojawienie się Syreny na losowym krańcu statku. Wybierze ona losowego nie-tanka i po 3 sekundach opęta go swoim śpiewem. Gracz ten, będzie poruszał się w jej stronę, a po dotarciu do niej, wyskoczy za burtę. Przez te 3 sekundy, kiedy gracz pozostaje świadomy, powinien wytworzyć między sobą a Syreną jak największy dystans, najlepiej być na drodze kilku plam Sea Storm, aby dać rajdowi więcej czasu na zabicie Syreny.
     
  4. Tidal Shroud – utworzy wokół siebie tarczę i zacznie ładować czar Storm’s Empowerment. Działa tak samo, jak u Katherine. Musimy zbić tarczę i przerwać czar jak najszybciej. Podobna sytuacja, byłem jedynie na stronie Katherine, screeny Josepha będę dodawał, kiedy znajdę się po jego stronie.

 

Minibossy nie mają wspólnego życia, jeśli zginie jeden, drugi pojawi się jako duch i będzie ładował Storm’s Empowerment, aż nie zginie drugi. Tym razem nie jesteśmy w stanie tego przerwać. Dlatego niesamowicie ważne jest, aby postarać się zabić oba bossy, mniej więcej w tym samym czasie. Jeśli jednak zdarzy się, że ktoś zabije swojego dużo szybciej, mogą użyć Translocation Pedestal, aby przenieść się na drugi statek i pomóc reszcie grupy. Po zabiciu obu używamy Translocation Pedestal, aby przenieść się ze statków do portu i zmierzyć się z Laminarią.

 

 

 

FAZA DRUGA:
 

Podczas całej walki, jakiś gracz powinien zawsze atakować bossa z zasięgu melee. W innym wypadku zacznie używać Reaching Attack na losowym graczu, zadając stale rosnące obrażenia Frost.

 

  • Sea Swell – oznaczy wszystkich graczy, po czym zaatakuje, zadając obrażenia i zostawiając plamę pod każdym z nich. Plama (Frozen Tidepool) zadaje obrażenia każdemu, kto w niej stoi. Powinniśmy skupić się w dwóch grupkach (melee i ranged) po lewej stronie i w momencie pojawienia się wirków Sea Swell, szybko odbiec na bok. 

 

Dzięki tej taktyce nie zawalimy całego pola w plamach.

 

 

  • Storm’s Wail – 10 sekudnowy czar, rzucany na losowego gracza, zadaje obrażenia, ale także pozwala usuwać plamy z ziemi. Każdy z tym czarem powinien postarać się, usunąć jak najwięcej plam jak to tylko możliwe. Pod koniec działania, przyzwie adda Energized Storm. Będzie on szedł w kierunku bossa, kiedy do niego dojdzie, będzie ładował czar zwiększający punkty energii Laminarii. Add jest odporny na większość stunów itp. jednakże spowolnienia powinny działać.
    Musimy przez te 10 sekund trwania czaru, wyczyścić jak największe pole z plam oraz odsunąć się daleko od rajdu, aby dać jak najwięcej czasu na zabicie adda. Po jego zabiciu nałoży on ten czar na losowego gracza. Dodatkowo sam boss będzie go nakładał, spowoduje to, że coraz więcej addów znajdzie się na polu bitwy. Musimy postarać się nie dopuścić, aby dotarły do bossa, ale też atakować samego bossa, nie możemy cały czas skupiać się na addach.

 

 

 

 

 

  • Kelp-Wrapped Fists – ataki melee bossa na tanku, dają mu debuff, zadający drobne obrażenia i spowalniający o 2%. Może się kumulować. Po upłynięciu nałoży na wszystkich w pobliżu osłabienie, zwiększające otrzymywane obrażenia o 10%. Na nie-graczach może się kumulować. Tankowie powinni się zmienić w momencie, kiedy pojawia się add. Wtedy tank z debuffem zbliża się do adda, healer używa na nim czaru Dispell. Dzięki temu add otrzyma ogromne zwiększenie otrzymywanych obrażeń.
     
  • Ire of the Deep – spowoduje powstanie okręgu na ziemi, który zada obrażenia całemu rajdowi i wytworzy nowe plamy, jeśli nikt nie będzie stał w okręgu. Jeśli natomiast ktoś w nie wejdzie, otrzyma spore obrażenia, zmniejszone za każdą dodatkową osobę w środku, nie pojawią się żadne nowe plamy. Za każdym razem, gdy się pojawiają, 3-4 graczy powinno w nie wejść (tzw. soak).

 

 

POZIOM HEROIC:

 

  • Translocate – po osłabieniu do 50% życia, każdy z minibossów teleportuje się na drugi statek. Jeśli stanie się to w tym samym momencie, to świetnie, po prostu zmienią się bossy, z którymi walczymy. Jeśli natomiast jeden statek zbije bossa szybciej, przeteleportuje się on na drugi – wtedy gracze na drugim, będą musieli walczyć z dwoma na raz. Statek bez bossa będzie co chwilę bombardowany, zostawiając mało bezpiecznego miejsca. W tej sytuacji statek z dwoma bossami musi dobić swojego domyślnego do 50% jak najszybciej, a drugi unikać bombardowania.
     
  • Eenergized Remnant – po zabiciu adda Energized Storm, zamiast wybierać losowego gracza, add upuści Energized Remnant. Ta kula zadaje, stale rosnące, obrażenia całemu rajdowi, dopóki ktoś w nią nie wbiegnie. Jak to zrobi, dostanie Storm’s Wail. Czytając to, mam wrażenie, że ta umiejętność znacznie ułatwia całą walkę, gdyż pozwala nam decydować, kto będzie czyścił plamy.

 

Walka jest na chwilę obecną dosyć trudna, tworzy dps-check, czyli musimy zabić bossa, zanim liczba addów i Ire of the Deep nas przytłoczy.

 

AUTOR: Shovello
POPRAWKI: Kramkou

ŹRÓDŁO: wowhead.com, youtube.com/fatbossTV

Battle of Dazar'alor

  Copyright © 2018-2019  Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA