MENU

KING RASTAKHAN

 

 

 

Nareszcie nadszedł czas na ostatnią walkę Alliance Story Encounter – pojedynek z królem trolli Zandalari, Rastakhanem.

Walka składa się z czterech faz.

 

FAZA PIERWSZA:

 

Zaczynamy walkę od zaatakowania króla i jego dwóch ochroniarzy (trzech na poziomie Heroic).

 

  • Bind Souls – na samym początku walki, boss sprawi, że każde obrażenia mu zadane, są rozdzielane równomiernie pomiędzy jego strażników. Mimo to nie powinniśmy bezpośrednio atakować Rastakhana, a jedynie osłabiać go poprzez obrażenia AoE.
     
  • Scorching Detonation – zadaje tankowi obrażenia przez 5 sekund, po tym czasie wybucha, zadając tym większe obrażenia rajdowi, im tank jest bliżej bossa. Dlatego w momencie nałożenia tego czaru, drugi tank powinien wziąć na siebie uwagę bossa, a pierwszy uciec od niego jak najdalej.

 

 

  • Plague of Toads -Rastakhan wybierze losowego gracza i przyzwie trzy ropuchy, które zaczną skakać po ustalonych, prostych liniach do przodu. Każdy, kto wejdzie z nimi w kontakt, spowoduje ich wybuch, zadający obrażenia natychmiastowe, jak i over time, dla wszystkich znajdujących się w promieniu 5 jardów. Czasami gracze mając zdolności uchronienia się przed obrażeniami np. paladyn itp. Będą musieli sami w nie wbiec, aby nie wskoczyły one w skumulowany rajd.

 

 

 

Siegebreaker Roka – pierwszy z ochroniarzy Rastakhana.

 

  • Meteor Leap – add wybierze losowego gracza, tworząc wokół niego okrąg. Po 5 sekundach skoczy w to miejsce, zadając śmiertelne obrażenia. Możemy ich uniknąć, kumulując rajd w tym okręgu, rozłoży to obrażenia równo, pomiędzy wszystkich graczy z okręgu. Niebezpieczna umiejętność, zwłaszcza gdy pokryje się z Plague of Toads.

 

 

  • Crushing Leap – bezpośrednio po pierwszej umiejętności, zaatakuje tanka drugą, zadającą mnóstwo fizycznych obrażeń i nakładającą osłabienie, zwiększające obrażenia od Crushing Leap o 500% na 40 sekund.

 

Prelate Za’landrugi ochroniarz.

 

  • Seal of Purification – jedyna umiejętność tego adda. Przyzwie promień, który będzie gonił losowego gracza. Należy po prostu przed nim uciekać i trzymać z dala od reszty rajdu.

 

 

Najgroźniejszym przeciwnikiem w tej fazie jest Siegebreaker Roka, dlatego sugeruję, aby główne ataki kierować na niego, zadając obrażenia bossowi i Za’lan’owi poprzez AoE.

 

FAZA DRUGA:

 

Po zabiciu obu strażników dostaniemy stun na 12 sekund – rozpocznie się faza druga. Do walki dołączy znany nam Bwonsamdi, który jednak przez swoją pasywną umiejętność Unliving, nie może otrzymywać obrażeń. Musi być jednak aktywnie tankowany przez całą fazę drugą.

 

 

Zacznijmy więc od umiejętności Bwonsamdiego:

 

  • Aura of Death – posiada aurę, nakładająca kumulujące się osłabienie Deathly Withering, zadająca obrażenia co 3 sekundy. Odległość działania aury to 30 jardów. Po jej opuszczeniu osłabienie zniknie. W momencie rozpoczęcia tej fazy, jeden tank musi zabrać Bwonsamdiego na prawy lub lewy koniec pomieszczenia, aby tylko on dostawał kumulacje osłabienia. Powinniśmy również wybrać jednego healera, który zadba, aby tank był w pełni sił witalnych (healer ten musi stać poza zasięgiem aury).
    Tank nie będzie w stanie przebywać w tej aurze w nieskończoność, musi on zresetować swoje kumulacje. Tak więc tank, atakujący Rastakhana, otrzymuje Scorching Detonation, wtedy przebiega on do Bwonsamdiego i zbiera jego uwagę, podczas gdy drugi, idzie do Rastakhana i resetuje swoje kumulacje.

 

 

 

  • Caress of Death – czar rzucany na tanka. Po jego załadowaniu sprawia, że tank nie może być leczony przez 5 sekund. Healer musi się upewnić, że przed rzuceniem tego czaru, tank jest w pełni zdrowia, aby przeżyć ten okres bez jego pomocy.
     
  • Death’s Door – co jakiś czas, boss wybierze losowego nie-tanka i nałoży na niego to osłabienie. Zadaje obrażenia przez 8 sekund trwania, następnie powoduje powstanie Death Rift, czyli drzwi do wymiaru śmierci. Będą nam potrzebne w następnej fazie. Bardzo ważne jest, aby gracz z osłabieniem, poszedł z nim na koniec pokoju i tam zostawił drzwi. Bardzo ułatwi to unikanie mechanik w fazie trzeciej.

 

 

Umiejętności Rastakhana:


Zachowuje on czary Scorching Detonation i Plague of Toads, dodatkowo otrzymuje dwie nowe.

 

  • Plague of Fire – wybierze trzech losowych graczy i nałoży na nich plagę (czerwony okrąg wokół nich), która po upływie czasu, przeskoczy na każdego w promieniu 7 jardów. Nie jest to ani trochę groźne, jeśli potrafimy dostatecznie szybko się rozproszyć.

 

 

  • Zombie Dust Totem – boss przyzwie totem, który przejmie kontrolę nad umysłem dwóch graczy. Nie będą oni nas atakować, zaatakują totem i spróbują go zniszczyć. Niestety, aby to zrobić, mogą używać wszystkich swoich umiejętności, łącznie z cooldownami. Dlatego gracze dps, powinni jak najszybciej zniszczyć totem, aby nie doszło do straty żadnych odpałek.

 

 

Kiedy Rastakhan zostanie osłabiony do 60% życia, Bwonsamdi użyje na nim Bwonsamdi’s Boon, dając mu 2% większych obrażeń co 15 sekund. Po użyciu tego czaru przyciągnie najbliższą połowę rajdu do siebie, rozpocznie się faza trzecia.

 

FAZA TRZECIA:

 

Połowa rajdu została wciągnięta przez Bwonsamdiego do Death Realm. Podczas przebywania tam, nie są w stanie wchodzić w interakcje z graczami z Living Realm. Powinniśmy sami wybrać, kogo boss zabierze do świata umarłych, poprzez ustawienie się tej grupki, składającej się z połowy healerów i dpsów (bez tanka!), najbliżej Bwonsamdiego, pod koniec fazy drugiej.

 

 

  • Aura of Death – działa tak samo, jak poprzednio, jedyna różnica jest taka, że w Death Realm, nie ma możliwości pozbyć się kumulacji. Do tego będziemy musieli skorzystać z Death Rift, które stworzyliśmy w fazie drugiej. Wejście w nie spowoduje zresetowanie kumulacji oraz zada obrażenia poprzez efekt Withering Burst.
    Nie jest to groźne, o ile mamy osobę, która wywołuje graczy po kolei, do resetu swoich kumulacji. Jeden gracz powinien wchodzić w drzwi średnio co 2-3 sekundy. Nie spowoduje to jednak, że wyjdziemy z Death Realm. Wyjdziemy z niego wtedy, kiedy osłabimy Bwonsamdiego do 50% życia – tak, w tej fazie jest on atakowalny. Nie musi być tankowany. Stoi w miejscu, ładując czar Caress of Death, który działa tak samo, jak w fazie drugiej – zadaje jedynie mniej obrażeń i ma skrócony czas odporności na leczenie do 3 sekund.

 

12 kumulacji przed wejściem w drzwi.

 

Brak kumulacji po wejściu.

 

  • Inevitable End – Bwonsamdi stworzy wokół siebie plamę, która momentalnie zabija każdego, kto w nią wejdzie. Równocześnie zacznie przyciągać graczy do siebie. Musimy biec w przeciwnym kierunku, aby przeciwstawić się sile, z jaką nas ciągnie. Jest to szczególnie niebezpieczne dla melee dps, którzy muszą uważać, aby nie zostać od razu zabitym. Powinni patrzeć na timer i parę sekund przed załadowaniem czaru, odsunąć się od bossa.
     
  • Dread Reaping – czarne plamy pojawią się w pokoju i zaczną się po nim przemieszczać. Każdy, kto wejdzie z nimi w kontakt, otrzyma bardzo duże obrażenia Shadow. Jeśli plama napotka na swojej drodze Death Rift, przejdzie do Living Realm. Dlatego właśnie ustawialiśmy drzwi daleko od reszty rajdu, aby łatwiej było im unikać tej umiejętności.

 

 

W tym czasie druga połowa rajdu po stronie żywych:

 

Rastakhan stracił umiejętności Plague of Fire i Toads, zachował zdolność do użycia Scorching Detonation i Zombie Dust Totem, z którymi powinniśmy postępować jak wcześniej.

 

Na polu bitwy pojawią się nowe addy, w liczbie dwóch, muszą być tankowane:

 

  • Phantom of Rage – Atakuje on tanka poprzez Necrotic Smash, który zadaje obrażenia i zmniejsza otrzymywane leczenie o 50% przez 8 sekund, wszystkim w promieniu 10 jardów. Tego uderzenia można prawdopodobnie uniknąć, mając mobilnego tanka, który w ostatniej chwili przed uderzeniem odskoczy, unikając obrażeń i osłabienia.

 

 

  • Phantom of Retributionładuje czar, który zadaje obrażenia tankowi (Grave Bolt). Jednak jego główną zdolnością jest Seal of Bwonsamdi. Spowoduje, że na polu bitwy pojawią się zielone pola, w każde musi wejść jeden gracz, aby uniknąć ogromnych obrażeń dla rajdu. Powinniśmy rozstawić addy razem, obok bossa, aby umożliwić grupowe zadawanie obrażeń. W momencie, kiedy Bwonsamdi zostanie osłabiony do 50% życia (nasze addy powinny być do tego czasu zabite), rozpocznie się faza czwarta.

 

FAZA CZWARTA

 

King Rastakhan dalej kumuluje swój buff Bwonsamdi’s Boon. Jest to faza, w której mamy połączenie wielu umiejętności z poprzednich faz. Powinniśmy radzić sobie z nimi w ten sam sposób. Tymi umiejętnościami są:
 

  • Scorching Detonation,
  • Plague of Toads,
  • Plague of Fire
  • Death’s Door (razem z Dread Reaping),
  • Inevitable End.

 

Nową umiejętnością jest All Encompassing Death, która tworzy wokół bossa Death Rift. Prawdopodobnie będzie powodować wychodzenie Dread Reaping prosto z bossa.

 

POZIOM HEROIC:

 

  1. Headhunter Gal’wana – trzeci add, co jakiś czas zaatakuje losowego gracza poprzez Grievous Axe, zadając obrażenia i nakładając efekt dot. Usunięcie go jest możliwe tylko przez wyleczenie gracza powyżej 90% życia.
     
  2. Greater Serpent Totem – nowa umiejętność fazy pierwszej. Totem pojawi się obok bossa, co jakiś czas wybierze gracza i strzeli w niego falą ognia, która zada obrażenia wszystkim znajdującym się naprzeciwko adda. Musimy jak najszybciej zabić totem, aby nie przejmować się unikaniem ognia.
     
  3. Plague of Toads – zmiany dotyczą toksycznych plam, które pojawiają się po każdym skoku żab. Zadają obrażenia i spowalniają każdego, kto w nie wejdzie. Należy ich po prostu unikać.
     
  4. Plague of Fire – przeskakuje na innych graczy szybciej (czas działania czaru zmniejszony z 2 na 1,5 sekundy). Mamy przez to mniej czasu na rozproszenie się.
     
  5. Phantom of Slaughter – nowy add, pojawi się na początku fazy trzeciej, razem z dwoma pozostałymi Phantomami. Oprócz standardowego czaru ma specjalną umiejętność, Focused Demise. Jest to trwający 5 sekund czar, zadający losowemu graczowi, obrażenia Shadow, rosnące z każdą sekundą. Jest to czar, który może być przerwany, ale jedynie przez gracza, na którym jest używany. Jeśli nie ma on umiejętności przerwania czaru, musi być w tym czasie mocno leczony.

AUTOR: Shovello
POPRAWKI: Kramkou

ŹRÓDŁO: wowhead.com, youtube.com/fatbossTV

Battle of Dazar'alor

  Copyright © 2018-2019  Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA