MENU

GRONG 

 

  

 

Grong The Revenant (Przymierze) lub Grong The Jungle Lord (Horda) jest odpowiednio trzecim i drugim bossem rajdu Battle of Dazar’alor. Walka dla obu frakcji, mechanicznie jest identyczna. Różnią się jedynie nazwy addów bossa i jego umiejętności.

 

Nazwy umiejętności w poszczególnych frakcjach:

 

HORDA

PRZYMIERZE

Tantrum

Death Knell

Shattered

Death Touched

Bestial Combo

Necrotic Combo

Bestial Smash

Bestial Smash

Crushed

Crushed

Rending Bite

Rending Bite

Bestial Throw

Bestial Throw

Bestial Impact

Bestial Impact

Reverberating Slam

Deathly Slam

Reverberating Echo

Deathly Echo

Ferocious Roar

Ferocious Roar

Angry Ape

Undead Ape

Enraged Ape

Necrotic Ape

Furious Ape

Deathly Ape

Megatomic Seeker Missile

Voodoo Blast

Megatomic Fire

Chill of Death

Apetagonize

Death Empowerment

Lightning Detonation

Spirit Dispersion

Apetagonizer Core

Necrotic Core

Discharge Apetagonizer Core

Discharge Necrotic Core

 

Jest to walka, której głównym motywem jest „rozporządzanie” Rage/Death Energy bossa, co pozwoli nam panować nad siłą, z jaką użyje na nas Tantrum. W tym poradniku będę posiłkował się nazwami umiejętności z hordy. W tabelce powyżej są podane odpowiedni w Przymierzu.

 

Składa się ona z maksymalnie 4 osobnych ataków, każdy zadaje sporo obrażeń i nakłada debuff Shattered, który oprócz zadawania obrażeń w czasie, zwiększa obrażenia otrzymywane przez Tantrum o 30% (może się kumulować). Każde pojedyncze uderzenie zabiera bossowi 25 energii. Naszym zadaniem jest nie dopuścić, aby boss uderzył nas czterokrotnie – spowoduje to najprawdopodobniej wipe.

 

 

  • Apetagonizer 3000 – add, który pojawia się 15 sekund po rozpoczęciu walki, a następnie co minutę. Nie atakuje on rajdu bezpośrednio, ładuje za to czar Apetagonize, który powoduje otrzymanie przez bossa 5 dodatkowych punktów rage. Priorytetem rajdu jest przerywanie tego czaru. Kiedy zabijemy adda, eksploduje on (Lightning Detonation), zada mało obrażeń i odrzuci do tyłu wszystkich znajdujących się w promieniu 15 jardów. Co więcej, da bossowi 25 punktów rage, jeśli znajdzie się on w promieniu wybuchu. Z tego powodu boss musi być trzymany z dala od addów. Po zabiciu adda, zaczyna się zabawa, gdyż po jego śmierci, na ziemi pojawi się Apetagonizer Core.

    Gracz, który w to wbiegnie, otrzyma 20-sekundowego debuffa zadającego obrażenia oraz dodatkową umiejętność: Discharge Apetagonizer Core. Użycie go odbierze Grongowi 5% jego życia oraz spowoduje ładowanie czaru Tantrum, niezależnie od poziomu rage bossa. Powinniśmy tego używać w momencie, kiedy Grong jest bliski uzyskania 50 rage, dzięki czemu jego Tantrum uderzy jedynie dwukrotnie, umożliwiając nam przeżycie.

 

Apetagonizer 3000

 

Zabity add zostawia Apetagonizer Core

 

  • Bestial Combo – zazwyczaj nie omawiam umiejętności bossa skierowanych na tanka, ale tym razem zrobię wyjątek. Grong, w trakcie walki, zaatakuje tanka serią 3 potężnych ataków. Umiejętności, jakie boss wybierze, są całkowicie losowe! A może wybrać z dwóch:

 

  1. Bestial Smash – zadaje bardzo dużo obrażeń oraz nakłada 3-sekundowy debuff Crushed, zwiększający obrażenia od następnego Bestial Smash o 500%. Może się kumulować. Jeśli w trakcie ataku, ta umiejętność pojawi się dwa razy po kolei, drugi tank powinien wziąć na siebie uwagę bossa, gdyż dwa uderzenia tą umiejętnością, jedna po drugiej, prawdopodobnie zabiją tanka.
     
  2. Rending Bite – 10-sekundowy debuff, zadający obrażenia over time. Również może się kumulować.

 

  • Megatomic Seeker Missile – co 25 sekund, na polu bitwy pojawi się rakieta lecąca w kierunku losowego gracza. Po dotknięciu go eksploduje, zadając obrażenia wszystkim w promieniu 10 jardów i zostawiając na ziemi ognistą plamę Megatomic Fire. Będzie ona istniała przez 30 sekund i zada obrażenia wszystkim, którzy w nią wejdą. Powinniśmy odsunąć się od innych graczy, gdy jesteśmy celem rakiety.

 

Megatomic Seeker Missile

 

Megatomic Fire

 

  • Reverberating Slam – Grong zaatakuje gracza (najczęściej nie-tanka) potężnym uderzeniem, zadając sporo obrażeń jemu i innym graczom w promieniu 10 jardów. Dodatkowo zostawi na ziemi okrągłe pole, Reverberating Echo, które po paru chwilach wybuchnie, zadając obrażenia i odrzucając wszystkich w jego promieniu. Musimy uciec z pola rażenia.

 

Reverberating Slam

 

Reverberating Echo

 

Dodatkowe umiejętności na poziomie Heroic:

 

  • Ferocious Roar – co 20 sekund, Grong zawyje, zadając umiarkowane obrażenia wszystkim graczom w promieniu 80 jardów i wywoła efekt Fear na każdym graczu, który nie jest w promieniu 5 jardów od innego gracza. Mechanika ta bardzo utrudnia życie, kiedy pokrywa się z innymi mechanikami, takimi jak Megatomic Seeker Missile czy Reverberating Slam. W sytuacjach, kiedy się pokrywają, gracze powinni zawsze stać w małych grupkach, nawet w parach.

 

  • Bestial Throw – na koniec każdego Bestial Combo, Grong użyje Bestial Throw. Podniesie on tanka, zadając mu duże obrażenia przez 5 sekund, następnie rzuci nim w losowego nie-tanka. Kiedy tank upadnie na ziemię, wywoła Bestial Impact w tym miejscu. Zadaje to obrażenia całemu rajdowi, obrażenia te maleją wraz ze wzrostem odległości. Dodatkowo spowoduje efekt stun na tanku. Gracz, którego tank był rzucony, powinien odejść od rajdu, a potem odczekać na koniec stuna, aby nie pokrył się on z fearem od Ferocious Roar.
    Inną zmianą na poziomie Heroic jest krótszy czas ładowania umiejętności z Bestial Combo, co sprawia, że tankowie muszą reagować szybciej. W czasie trwania walki, Grong będzie generował rage z różną prędkością:

 

  • Zaczyna się fazą Angry Ape – 10 Rage na 12 sekund.
  • Po osłabieniu go do 70% życia, Enraged Ape – 10 Rage na 11 sekund
  • Po osłabieniu go do 40% życia, Furious Ape – 10 Rage na 10 sekund

 

Jest to powód, dla którego powinniśmy używać Bloodlust dopiero w 3 fazie, w której rozporządzanie rage będzie dużo trudniejsze.

 

AUTOR: Shovello
POPRAWKI: Kramkou

ŹRÓDŁO: wowhead.com, youtube.com/fatbossTV

Battle of Dazar'alor

  Copyright © 2018-2019  Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA