MENU

CHAMPION OF THE LIGHT 

 

  

 

Nowy rajd, Battle of Dazar’alor, przywita nas potyczką z Fridą Ironbellows (jeśli jesteśmy w Hordzie) lub z Ra’wani Kanae (jeśli walczymy dla Przymierza). Jest to pierwszy raz w historii WoW, żeby dana frakcja zaczynała rajd od innego bossa. Jednak nie dajcie się zmylić, jedynie imię i wygląd bossa się różni, wszystkie umiejętności pozostają bez zmian. Pierwszy boss, jak to pierwszy boss, nie będzie stanowił dużego wyzwania. Wydaje mi się jednak, że mechanicznie jest on o wiele ciekawszy od Taloca.

 

Głównym motywem tej walki jest koordynacja naszych ataków, a konkretniej, kogo w danym momencie atakować, bossa czy addy. Przez całą walkę boss będzie wzmacniał siebie lub addy potężnymi Crusader’s Seal. Tylko jedna z nich na raz jest aktywna, boss zmienia je co ~1 minutę. Rozpoczynamy walkę z bossem, dwoma Disciples i jednym Crusaderem.

 

1. Seal of Retribution – wzmacnia addy, dając im dodatkowe 15% do zadawanych obrażeń i otrzymywanego leczenia (Aura of Retribution). Co więcej, każdy add, którego zabijemy w tej fazie, spowoduje otrzymanie przez bossa buffa Zealotry. Sam boss w tej fazie będzie sporadycznie używał czaru Retribution Wave zadające obrażenia wszystkim graczom. Kiedy osiągnie 100 energii, używa Judgement: Righteousnes na losowym addzie, zwiększając jego obrażenia o 200% i leczenie o 150% - dzieje się to tuż przed przejściem do kolejnej fazy.

 

2. Seal of Reckoning – wzmacnia bossa, powodując, że każdy zadany mu atak, da mu buff Zealotry. Tankujący go tank nie będzie dawał tego buffa, jeśli będzie trafiony przez atak bossa – Sacred Blade. Boss dodatkowo będzie używał na losowych graczach czaru Reckoning – zadaje umiarkowane obrażenia, nie da się tego uniknąć, trzeba te obrażenia wyleczyć. Kiedy uzyska 100 energii, użyje czaru Judgement: Reckoning, który zada bardzo duże obrażenia naszej ekipie. Na koniec tej fazy boss użyje czaru Call to Arms i przywoła nowe addy (w ilości takiej jak na początku).

 

3. Zealotry – buff zwiększa obrażenia od magii Holy, jakie boss zadaje o 2%.

 

Ten efekt może się kumulować! Boss otrzymuje tego buffa gdy:

 

  • Zabijemy adda w fazie Seal of Retribution.
  • Zaatakujemy bossa w fazie Seal of Reckoning. Jeśli pozwolimy temu efektowi na skumulowanie, umiejętności bossa będą nas zabijały „na strzał”.

 

 

Kumulacje Zealotry możemy dokładnie zobaczyć po kliknięciu bossa.

Aby dobrze poradzić sobie z obiema fazami, należy przyjąć prawidłowe ustawienie na polu bitwy. Addy i boss powinny ciągle być w odległości około 30 jardów od siebie – aby uniknąć niechcianych kumulacji Zealotry.

 

Co więcej, rajd również powinien stać w dobrym miejscu. Jest to związane z czarem Wave of Light, którego boss używa w obu fazach. Jest to fala światła, która wolno porusza się w stronę addów (jeśli addy są zabite, boss wybiera losowego gracza, najprawdopodobniej tanka) i zadaje natychmiastowe obrażenia graczom, których uderzy oraz nakłada 7-sekundowe obrażenia w czasie. Jeśli natomiast trafi adda, daje mu leczącą aurę, która leczy 5% obrażeń co sekundę przez 7 sekund. Zarówno obrażenia graczy, jak i leczenie addów może zostać zatrzymane używając czarów typu Dispell (na graczach) oraz Purge (na addach).Przykładowe ustawienie (w fazie Seal of Retribution).

 

 

W fazie Seal of Retribution możemy pozwolić, aby fala uderzyła addy, jako że i tak ich wtedy nie atakujemy. Natomiast w fazie Seal of Reckoning, musimy użyć czarów Purge – przesuwanie addów przez tanka jest problematyczne z racji ładowania ich czarów.

 

Wave of Light

 

5. Addy – będziemy mieli do czynienia z dwoma typami:

 

Disciples – pojawiają się zawsze w parze. Ładują 3 umiejętności, każdą z nich można przerwać.

 

  • Divine Burst – zadaje obrażenia, nie powinniśmy przerywać tego czaru.
  • Penance – zadaje obrażenia graczowi lub leczy adda. Powinno być przerywane w drugiej kolejności.
  • Heal – leczy naprawdę dużą porcję życia adda. Przerywanie tego czaru jest największym priorytetem

 

Crusaders – oprócz zadawania obrażeń poprzez Crusader Strike, używają drugiej umiejętności:

 

  • Blinding Faith – czar, który po zakończeniu ładowania, dezorientuje gracza na 5 sekund. Musimy odwrócić się plecami od adda, aby tego uniknąć.

 

Warto mieć addon Deadly Boss Mods lub Big Wigs – poinformuje nas o tym, kiedy należy się odwrócić.

 

  • Consecration – zostawia złote pole na ziemi, które zadaje obrażenia graczom oraz zmniejsza obrażenia, które zadajemy addom o 50%. Muszą być z tego pola wyprowadzane w fazie, w której atakujemy addy.

 

 

6. Avenging Wrath – kiedy bossowi zostanie 30% życia, wzmocni się i będzie zadawać nam o 30% większe obrażenia.

7. Divine Protection (Heroic) – dodatkowa umiejętność na poziomie Heroic. Boss rzuca na adda tarczę, zmniejszającą otrzymywane przez niego obrażenia o 99% na 6 sekund.

 

Podpowiedzi:

 

  1. Nie zabijamy addów w fazie Retribution.
  2. Nie atakujemy bossa w fazie Reckoning.
  3. Rajd zaczyna atakować addy w fazie Reckoning, zaczynając od tego wzmocnionego przez Judgement.
  4. Jeśli nie jesteście w stanie zabić wszystkich addów, zacznijcie je bić nieco wcześniej, przed rozpoczęciem fazy Reckoning.
  5. Unikamy uderzenia przez Wave of Light, a tank stara się wyciągnąć z niej addy.
  6. W fazie Reckoning, używamy Purge na addach, które zostały trafione przez Wave of Light.
  7. Przerywamy ładowania czarów Heal i Penance – czary rzucane przez Disciples.
  8. Odwracamy się plecami do Crusadera, kiedy ładuje Blinding Faith.
  9. Wyciągamy addy z Consecration.

 

AUTOR: Shovello
POPRAWKI: Kramkou

ŹRÓDŁO: wowhead.com, youtube.com/fatbossTV

Battle of Dazar'alor

  Copyright © 2018-2019  Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA