MENU

ZA’QUL, HARBINGER OF NY’ALOTHA

 

 

Walka podzielona jest na 4 fazy. Pierwsze 3 są fazami, w których zapoznajemy się z motywem innych rzeczywistości.  

 

  • NORMALNEJ
  • STRACHU (FEAR REALM)
  • HISTERII (DELIRIUM REALM)

 

Ostatnia faza jest przepełniona CHAOSEM, musimy przechodzić pewnie między wszystkimi rzeczywistościami, aby przeciwstawiać się umiejętnościom Za’qula.

 

FAZA I

Trwa między 100-85% życia bossa. Podczas jej trwania znajdujemy się w naszej rzeczywistości.

 

DARK BEYOND – Tuż po rozpoczęciu walki Za’qul odetnie nam drogę ucieczki, spowijając obrzeża pola bitwy w mocy Void. Wejście w nią zadaje ogromne obrażenia, zabijając nas w kilka sekund.

 

MIND TETHER – Czar rzucany na tanka na początku walki, łączy jego i jego najbliżej stojącego kolege. Sprawia, że 50% obrażeń otrzymywanych przez jednego, jest przenoszona na drugiego. Teoretycznie dwaj gracze złączeni tą umiejętnością powinni być tankami. Jednak patrząc na kompozycje rajdów na poziomie Mythic, większości gildii wystarcza 1 tank.

 

CRUSHING GRASP – Na jednym z końców pomieszczenia otworzy się portal, z którego po kilku sekundach wydostanie się ogromna macka. Uderzy wszystkich stojących naprzeciwko portalu. Zada bardzo duże obrażenia i odrzuci w tył. Powinniśmy zlokalizować portal i się odsunąć.

 

DREAD – Główna umiejętność zadająca obrażenia w tej fazie. Kilku graczy zostanie zainfekowanych tym czarem i otrzyma efekt Fear. Ten czar może zostać rozproszony przez healerów, jednak w wyniku tego wybuchnie. Wybuch zada sporo obrażeń całej ekipie. Musimy rozproszyć wszystkie z tych czarów jak najszybciej, ale nie możemy zrobić tego na raz. Lepiej podjąć strategie rozpraszania pojedynczego lub podwójnego, szybkiego wyleczenia ekipy itp.

 

PORTAL OF MADNESS – Boss przyzwie portal, z którego wyjdzie add Horrific Summoner. Zacznie ładować czar Dark Tear. Ten czar ładuje się przez 2 minuty. W tym czasie będą pojawiały się małe addy Horrific Vision. Naszym największym priorytetem jest Horrific Summoner. Czar, który ładuje, prawdopodobnie zabije cały rajd. 

 

 

FAZA II

Trwa pomiędzy 85-70% życia bossa. Na samym początku tej walki zostaniemy przeniesieni do rzeczywistości STRACHU. Podczas naszego pobytu w tej rzeczywistości, będziemy otrzymywać kumulację osłabienia Hysteria co 15 sekund. Osłabienie to zadaje obrażenia, zwiększone przez ilość kumulacji. Oznacza to, że im więcej czasu spędzimy w tej fazie, tym trudniej będzie naszym healerom utrzymać wszystkich graczy w zdrowiu. W tej fazie boss w dalszym ciągu będzie używał umiejętności Mind Tether, Crushing Grasp oraz Dread.

 

MADDENING ERUPTION – Za’qul przyzwie fioletową plamę, która pojawi się na podłodze, zazwyczaj bardzo daleko od rajdu. Plama wybuchnie po 20 sekundach, zadając ogromne obrażenia ekipie. Sposobem na uniknięcie tego jest zwabienie bossa do środka Maddening Eruption. Dzięki temu całe obrażenia z wybuchu przyjmie na siebie. Co więcej, uzyska osłabienie, które zwiększy otrzymywane przez niego obrażenia o 30% na 20 sekund.

 

MANIFEST NIGHTMARES – Osłabienie rzucane na graczy znajdujących się w pewnej odległości od bossa. Otoczy wybranego gracza czarnym pierścieniem, zadając obrażenia graczowi i wszystkim znajdującym się w zasięgu pierścienia. Dodatkowo co 2 sekundy będzie tworzyło plamę magii Void na ziemi, zadając obrażenia graczom, którzy na niej stoją. Gracz z tym czarem powinien oddalić się od grupy i pozostawać w ciągłym ruchu, by nie wytworzyć plamy pod sobą. 

 

FAZA III

Trwa pomiędzy 70-50% życia bossa. W tej fazie zostaniemy w rzeczywistości STRACHU, ale otrzymamy możliwość przejścia do trzeciej rzeczywistości HISTERII.

 

DELIRIUM’S DESCENT – Za’qul co jakiś czas przyzwie 3 portale, które pojawią się w linii naprzeciwko niego (dlatego nie powinniśmy ustawiać go naprzeciw Dark Beyond). Po 8 sekundach portale wybuchną, zadając obrażenia, chyba że w każdym stanie jeden gracz.

 

Wtedy portale nie wybuchną, ale przeniosą tych 3 graczy do rzeczywistości HISTERII. W tym miejscu gracze mogą atakować bossa i addy, widzą innych graczy będących tam z nimi, ale nie mają możliwości interakcji z graczami w innych rzeczywistościach. Gracze przeniesieni do innej rzeczywistości będą siebie widzieć jako wróg. Dlatego podczas atakowania bossa musimy bardzo uważać, aby nasze zaklęcia obszarowe nie zabiły kolegów.

 

Będąc w HISTERII będziemy otrzymywać kumulację osłabienia Hysteria. Jedyną różnicą jest to, że kumulację będziemy otrzymywać co 6, a nie co 15 sekund. Obrażenia będą więc ponad dwukrotnie większe. Nie będziemy mieli możliwości otrzymywania leczenia od innych graczy, dlatego po jakimś czasie w tej rzeczywistości zginiemy.

 

Po śmierci pojawimy się w STRACHU, ogłuszeni na 6 sekund.

 

Do HISTERII powinniśmy wysyłać najlepszych DPS-ów, ponieważ otrzymują tam wzmocnienie zwiększające Haste o 80%. Jednak nie mogą skupiać się oni tylko na atakowaniu. W dalszym ciągu muszą unikać Crushing Grasp i Manifest Nightmares

 

FAZA IV

Trwa pomiędzy 50-0% życia bossa. W tej fazie wystąpi spory chaos. Będziemy musieli poruszać się pomiędzy wszystkimi trzema rzeczywistościami, dokładnie wtedy, kiedy będzie to potrzebne.

 

REALITY PORTAL – Na początku fazy pojawi się Thalyssra i przeniesie nas do NORMALNEJ rzeczywistości. Od tego momentu będzie stała w jednym miejscu. Umożliwiając nam powrót do naszej rzeczywistości, kiedy będziemy tego chcieli. Musimy tylko podejść do portalu i użyć nowego aktywnego przycisku na naszym interfejsie.

 

MANIAC DREAD – Jest to wzmocniony czar Dread. Oprócz zadawania obrażeń ekipie po rozproszeniu utworzy wokół gracza okrągłą sferę, która wybuchnie po chwili, zadając ogromne obrażenia każdemu, kto będzie stał wewnątrz.

 

 

Po wybuchu w tym miejscu powstanie portal do HISTERII. Żeby tam przenieść ,trzeba stać na tym portalu przez 5 sekund. Będzie on zadawał obrażenia, dlatego healerzy muszą skupić się, aby gracz stojący na portalu trafił do Delirium Realm z jak największą ilością HP.

Bardzo ważne jest, aby gracze weszli do HISTERII tuż przed osiągnięciem przez bossa 100% energii.

 

DARK PULSE – Kiedy Za’qul osiągnie 100% energii, osłoni się tarczą i zacznie ładować ten czar. Jeśli zdoła go rzucić, najpewniej zabije naszą ekipę. Jedyną możliwością zatrzymania tego czaru jest zniszczenie tarczy bossa. Jest ona dosyć silna, dlatego w momencie pojawienia się jej, gracze powinni wejść do HISTERII (gdzie otrzymują +80% Haste), żeby jak najszybciej ją zniszczyć. Zaraz po jej zniszczeniu powinni wyjść z Delirium Realm, aby pozbyć się kumulacji Hysteria i być gotowym na następne Dark Pulse.

 

DARK PASSAGE – Podobnie jak w fazie I na polu bitwy pojawią się 3 addy Horrific Summoner. W fazie IV, żeby je zabić, musimy wejść do STRACHU przez odpowiedni portal. W tej rzeczywistości na nowo odblokujemy obie umiejętności z tej fazy Maddening Eruption i Manifest Nightmares.

 

 

Jednak fioletową plamę Maddening Eruption możemy zobaczyć, będąc w STRACHU. Dlatego w momencie pojawienia się addów (będą one widoczne w naszej rzeczywistości, ale nie będzie można ich atakować) wszyscy, którzy nie są w tym czasie w HISTERII, powinni wejść do STRACHU.

 

Sporo jest tu zamętu i potrzeba kilku prób na bossie, aby się do tego przyzwyczaić. Na pewno należy się trzymać tych kilku reguł, które pomogą nam pokonać bossa w fazie IV:

 

  • Rozpraszamy osłabienie Maniac Dread.
  • W momencie pojawienia się addów przenosimy się do STRACHU, oprócz graczy którzy są oddelegowani do HISTERII
  • Kiedy boss będzie miał prawie 100% energii, gracze przenoszą się do STRACHU
  • NISZCZYMY TARCZĘ BOSSA. 

 

Zmiany na poziomie Heroic

 

GATHERING NIGHTMARE – Addy Horrific Vision pojawiają się z 30 kumulacjami osłabienia Gathering Nightmare. Każda jego kumulacja zwiększa otrzymywane przez nie obrażenia o 5% i zmniejsza szybkość poruszania się o 2%. Co 2 sekundy jedna kumulacja tego osłabienia spada. Po pozbyciu się wszystkich kumulacji addy zamienią się w potężniejsze addy Unleashed Nightmare. Zadają one dużo więcej obrażeń, mają dużo więcej życia i aplikują kumulację Hysteria przy każdym uderzeniu. Nie możemy dopuścić, aby którykolwiek z Horrific Vision zmienił się w Unleashed Nightmare.

 

 

TENTACLE SLAM – Gracze w HISTERII będą musieli unikać macki wyrastającej z ziemi, która uderzając, zada naprawdę ogromne obrażenia i ogłuszy na 2 sekundy.

 


AUTOR: Shovello

POPRAWKI: Kramkou

ŹRÓDŁO: wowhead.com, youtube.com/fatbossTV

AZSHARA'S ETERNAL PALACE

  Copyright © 2018-2019  Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA