MENU

QUEEN AZSHARA

 

 

Walka składa się z 4 faz połączonych 2 fazami przedsionkowymi.

 

Głównym jej motywem są starożytne panele, które my gracze, musimy utrzymać naładowane przez całą walkę. Jeśli którakolwiek osiągnie poziom energii równy 0, to cała ekipa będzie otrzymywała wysokie obrażenia. Kiedy wszystkie trzy zostaną zniszczone to automatycznie, cały rajd zostanie zabity.

 

Sposobem na ładowanie ich jest stanie na nich.

 

W momencie, kiedy na nie wejdziemy, zaczną się ładować. Wszystko oczywiście ma swoją cenę. Za każdą sekundę ładowania panelu otrzymujemy kumulujące się osłabienie, które zmniejsza maksymalną wartość naszego życia o 10% na około 2 minuty. Oznacza to, że musimy kontrolować liczbę naszych kumulacji, aby nie zostać zabitym. Zasadniczo nie powinniśmy nigdy mieć więcej niż 4-5 kumulacji.

 

Z racji tego, że jedna osoba może ładować panel raz na 2 minuty, wymagany jest udział całego rajdu w tym zadaniu.

 

 

FAZA 1:

 

Musimy zmierzyć się w niej z dwoma minibossami Aethanel i Cyranusem. Nie mają wspólnego zdrowia, ale powinniśmy zabić ich w mniej więcej tym samym czasie.

 

Aethanel i Cyranusem to kochankowie, którzy czasem za sobą tęsknią (Longing) a czasem nie chcą widzieć się na oczy (Painfull Memories).

 

  • LONGING – Musimy zbliżyć oba bossy do siebie, aby czuły swoją bliskość.
  • PAINFULL MEMORIES – Należy odciągnąć jednego bossa ”z oczu” drugiego za Line of Sight. 

 

Myląc się aktywujemy na nich wzmocnienie Torment, które znacząco zwiększy ich obrażenia.

 

CURSED HEART – W trakcie walki oba bossy będą przywoływać czarne plamy, które znajdą się pod nimi. Wiadome jest, że powinniśmy odsunąć z nich zarówno przeciwników, jak i samemu w nie nie wchodzić.

 

AETHANEL:

 

  • CHAIN LIGHTNINGCzar zadający obrażenia graczowi i kilku innym w pobliżu. Należy przerywać jego ładowanie.
  • LIGHTNING ORBS – Na ziemi pojawi się niebieski wirek, gdzie po chwili uderzy błyskawica. Musimy uciekać z miejsca, w które ma uderzyć.
  • COLB BLAST – Umiejętność dla tanków. Jeżeli uderzy tanka, który ma 3 kumulacje Cold Blast, zostanie on zamrożony, a po chwili otrzyma bardzo duże obrażenia. Dlatego tankowie powinni zmieniać się właśnie co 3 kumulację.   

 

CYRANUS:

 

  • SERRATED EDGE – Umiejętność dla tanków. Mało istotna, gdyż zmiana tankowania jest uwarunkowana przez Cold Blast.
  • CHARGED SPEAR – Boss rzuci w nas oszczepem, który zada obrażenia wszystkim znajdującym się w prostej linii od bossa. Po trafieniu gracza będzie dalej leciał przed siebie aż do opuszczenia platformy. Jeśli natrafi na Kolumnę lub konsolę Tytanów po drodze, zada nam ogromne obrażenia.

 

AZSHARA:

 

Nie będziemy walczyć z nią bezpośrednio, ale ona i tak postara się utrudnić nam życie.

 

DRAIN ANCIENT WARD – Wybierze któryś z paneli i zabierze mu 30% energii. 

 

BECKON – Wybierze kilku graczy dystansowych i rozkaże im biec w stronę środka platformy. Po dotarciu tam otoczy ich bańką zadającą obrażenia. Możemy albo niszczyć wszystkie pojawiające się bańki, albo tuż przed załadowaniem tej umiejętności odsunąć na krańce platformy wszystkich graczy dystansowych. Dzięki temu Beckon skończy się, zanim dotrą na środek.

 

ARCANE ORBS – Utworzy kilka kul energii, które po jakimś czasie wybuchną, zadając ogromne obrażenia całemu rajdowi. Sposobem na uniknięcie tego jest wejście w kule. Spowoduje to ich rozładowanie i zniknięcie.

 

 

OVERZEALOUS HULK – Jedyny add tej fazie. Po pojawieniu się na polu bitwy zacznie biec w stronę losowo wybranego panelu. Po dotarciu tam użyje umiejętności Ground Pound, która zabierze sporo energii naszemu panelowi. Efekty kontroli tłumu (crowd control) działają na niego jedynie raz, po czym staje się na nie odporny. Ten add powinien być naszym priorytetem, kiedy się pojawi.

 

 

FAZA PRZEDSIONKOWA 1:

 

Rozpocznie się po pokonaniu minibossów. Powraca motyw z poprzedniej walki rozkazy królowej.

Jeśli się do nich nie zastosujemy, otrzymamy osłabienie zadające nam bardzo dużo obrażeń, dlatego lepiej być posłusznym.

 

Na poziomie trudności normal każdy gracz otrzyma tylko jeden rozkaz.

 

  • SUFFER – Musimy stanąć w Arcane Orb, pojawiają się one na początku fazy.
  • OBEY – Nie możemy stanąć w Arcane Orb.
  • STAND TOGETHER – Musimy stać w otoczeniu kilku innych graczy. 
  • STAND ALONE – Nie możemy stać w sąsiedztwie innych graczy

 

FAZA 2:

 

W tej fazie zmierzymy się już bezpośrednio z królową Azsharą. Od razu aktywuje czwarty panel tytanów Ward of Power, który wraz z upływem czasu będzie ładował swoją energię, zwiększając obrażenia bossa i addów. Powinniśmy jak najbardziej spowolnić i zmniejszyć poziom energii tego panelu. Jak to zrobić? Tak samo, jak z innymi panelami, stając na nim. Pamiętajmy jednak, że dużo ważniejsze jest utrzymanie trzech początkowych paneli niż zmniejszanie energii Ward of Power.

 

TITANIC MACHINATIONS – Panel tytanów w bossa będzie pasywnie tracił lub ładował swój pasek energii. Dlatego musimy co jakiś czas przenosić bossa w pobliże innego panelu.

 

ARCANE JOLT – Umiejętność dla tanków. Boss zadaje coraz wyższe obrażenia z każdą kumulacją tego osłabienia. Tankowie powinni zmieniać się przy 7-9 kumulacjach.

 

BECKON – Ma nieco inne działanie niż w poprzedniej fazie. Zamiast na środek platformy, gracz zacznie biec w stronę bossa. Po dotarciu do Azshary straci kontrolę nad swoją postacią i zyska tarczę. Żeby gracz odzyskał kontrolę, powinniśmy jak najszybciej zniszczyć tę tarczę. Najlepszym wyjściem jest stanąć jak najdalej od bossa, wtedy ten czar skończy się jeszcze przed dotarciem do Azshary.

 

ARCANE BURST – Osłabienie, które trwa 30 sekund. Do czasu zakończenia trwania nie robi nic. Po 30 sekundach lub po rozproszeniu wybucha, zadając bardzo duże obrażenia ekipie. Jedyny sposób na uniknięcie tego to schować się za jednym z filarów (Line of Sight). 

 

 

ARCANE DETONATION – Azshara będzie pasywnie ładowała energię. Po uzyskaniu 100% zacznie ładować ten czar, który zabije cały rajd. Musimy schować się poza pole widzenia bossa.

 

 

 

ADDY

 

Pojawią się w trakcie trwania tej fazy i zaczną przemieszczać się w stronę Ward of Power. Jeśli do niego dotrą, poświecą życie i naładują kolumny. Będziemy mieli styczność z dwoma typami addów:

 

  • Azshara’s Indomitable są wolne, mają dużo życia i nie mogą być zatrzymane czarami kontrolującymi tłum.
  • Azshara’s Devoted są szybkie, mają mniej życia i mogą być ogłuszane itp.

 

FAZA PRZEDSIONKOWA 2:

 

Po osiągnięciu przez Azsharę 70% życia zacznie się kolejna faza przedsionkowa. Jedyną rzeczą odróżniającą ją od pierwszej fazy przedsionkowej jest obecność królowej Azshary, która jednakże nie będzie atakowała ekipy w żaden sposób. Powinniśmy wykorzystać ten czas i atakować ją jak najmocniej.

 

FAZA 3

 

W tej fazie sam boss otrzymuje jedynie jedną nowa umiejętność oraz kolejną modyfikację Beckon. Tym razem każdy gracz, który znajdzie się w promieniu 8 jardów od ofiary Beckon zwiększy jego prędkość poruszania się o 10%. Oznacza to, że każdy musi odsunąć się od wybranego przez Azsharę gracza.

 

REVERSAL OF FORTUNE – spowoduje zamianę lokalizacji starożytnego panelu na Ward of Power. Jest to utrudnienie tylko w momencie, gdy Ward of Power pojawi się w miejscu panelu, przy którym aktualnie stoi Azshara.

 

Poza tym boss ma wszystkie umiejętności z fazy II.

 

Oprócz tego w tej fazie pojawią się dwa typy addów: 

 

TIDEMISTRESS – Nie musi być tankowany, nie porusza się. Zawsze pojawia się na którymś z paneli i będzie starał się je rozładowywać lub naładowywać (Ward of Power). Posiada dwie umiejętności ofensywne Chain Lightning (pocisk błyskawicy) oraz Static Shock (zadaje obrażenia graczom w pobliżu). Najważniejszą umiejętnością jest Crystalline Shield. Dzięki temu add będzie całkowicie niewrażliwy na obrażenia i przerywanie czarów. Sposób na pozbycie się tego jest w kolejnym punkcie poniżej :)

 

LOYAL MYRMIDON – Add, który musi być tankowany. Ma jedną umiejętność Charged Spear. Namierzy to losowego nie-tanka. Add rzuci w niego oszczepem, jeśli po drodze trafi kolumny lub konsolę zada nam ogromne obrażenia. Jeśli natomiast na drodze oszczepu będzie tarcza Tidemistress, zostanie zniszczona. Dlatego, jeśli zostaniemy namierzeni przez Myrmidona to powinniśmy ustawić się tak, aby Tidemistress było na drodze oszczepu. 

 

Do następnej fazy przechodzimy, gdy oba Tidemistress są zabite lub Azshara będzie miała 45% życia. Lepiej jednak zabić addy przed przejściem do ostatniej fazy.

 

FAZA 4

 

W tej fazie Azshara będzie miała dostęp do umiejętności Titanic Machinations, Reversal of Fortune, Beckon.

 

Beckon dostaje kolejną modyfikację. Tym razem po tym, jak gracz dotrze do Azshary i straci kontrolę nad postacią, nie będzie możliwe odzyskanie jej z powrotem.

 

VOID TOUCHED – Umiejętność dla tanków. Zmniejsza otrzymywane leczenie. Powinni zmieniać się co około 3-4 kumulacje tego czaru.

NETHER PORTAL – Utworzy pod nogami gracza okrągłą sferę, która zadaje duże obrażenia wszystkim w zasięgu. Musimy unikać wchodzenia w nią. 

 

 

PIERCING GAZE Przez całą długość platformy przejdzie laser, który najprawdopodobniej zabije wszystkich trafionych. Bardzo łatwo zauważyć jego lokację, więc nie jest trudny do uniknięcia.

 

Oko sygnalizuje lokalizacje lasera.

 

OVERLOAD – Główna umiejętność tej fazy. Azshara przeciąży konsolę sterującą, dając jej 4 ładunki. Po około 40 sekundach wszystkie wybuchną, zabijając rajd. Jeden gracz może podejść do konsoli i użyć aktywnego przycisku, uwalniając jeden ładunek, wówczas zada to dużo mniejsze obrażenia. W ten sposób powinniśmy pozbyć się wszystkich 4 ładunków. Dodatkowo gracz, który uwolnił ładunek, otrzyma jeden z losowych efektów.

 

  • System Shock – Silne obrażenia przez 30 sekund. Musi zostać wyleczone.
  • Short Circuit – Zabierze pobliskiemu panelowi 30% energii.
  • Essence of Azeroth – 40-sekundowe wzmocnienie dla DPS-a, które sprawia, że nasze czary nie mają czasu ładowania (Haste zwiększony o 50%). Masze zasoby regenerują się dużo szybciej. Po 40 sekundach gracz umiera. Każdy gracz z tym wzmocnieniem powinien zadać jak najwięcej obrażeń przez czas trwania tej umiejętności.

 

ZMIANY NA POZIOMIE HEROIC:

 

  • QUEEN’S DECREES – Dostaniemy od królowej 2 rozkazy, a nie 1. Oprócz tego pojawią się dwa nowe March (czyli maszeruj) i Stay (czyli stój).
  • GREATER REVERSAL OF FORTUNE – Występuje w fazie 2 i 3. Sprawia, że wszystkie Starożytne Panele zmienią się w Panele Mocy i na odwrót. Wtedy tank powinien iść z bossem do jedynego Starożytnego Panelu.
  • ARCANE BURST – Jeśli wybuch trafi Azsharę to następnym razem rzuci ona dodatkowe Arcane Burst. Dlatego chowanie się za filarami jest tutaj bardzo ważne.
  • Jealousy – Jest to efekt zwiększający szybkości Beckon w 4 fazie. Zwiększa się do 20% za każdego gracza. 

 


AUTOR: Shovello

POPRAWKI: Kramkou

ŹRÓDŁO: wowhead.com, youtube.com/fatbossTV

AZSHARA'S ETERNAL PALACE

  Copyright © 2018-2019  Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA