MENU

Porównanie bossów dodatku Battle for Azeroth | Część 1
29 kwietnia 2020

W tym artykule postanowiłem sporządzić porównanie poszczególnych bossów, z jakimi przyszło nam się zmierzyć podczas całego dodatku Battle for Azeroth. Długo zastanawiałem się, w jaki sposób przeprowadzić całe zestawienie oraz co w nim oceniać. Ostatecznie skłaniając się ku rozważaniu, opierając się na opisach wszystkich pierwszych, przedostatnich i ostatnich bossach, ponieważ to właśnie w ich przypadku jesteśmy w stanie rzetelnie ocenić i porównać poziom trudności, jak i wszelkie wady czy zalety walk. Na końcu zsumuję punkty (każda kategoria to między 1-5) i zobaczymy, który rajd otrzyma tytuł NAJLEPSZEGO RAJDU AZEROTH.PL ;)

 

Kategorie, w których będą oceniani bossowie to:

 

  1. Klimat samej walki, wygląd bossa, dopasowanie mechanik do stylu rajdu itp.
  2. Ocena ogólna mechanik i tego, jak działały.
  3. Zabawa czyli odczucia, jakie towarzyszyły mi podczas kolejnego podejścia do danego bossa, oraz czy dana walka sprawiała mi radość.
  4. Ocena leczenia, gdyż cały dodatek Legion i Battle for Azeroth zajmowałem się leczeniem, jest to dla mnie bardzo istotna część każdej walki, jak i jeden z głównych czynników przesądzający o tym, czy walka mi się podoba, czy też nie.

 

Pozycja bossów rajdu Crucible of Storms jest klasyfikowana przeze mnie jako przedostatni i ostatni boss rajdu, ponieważ Blizzard określił ich poziom trudności jako bossów odpowiadających Stormwall i Jainie.

 

Jeszcze przed przejściem do dalszej części tekstu pragnę zaznaczyć, że ranking dotyczy bossów na poziomie Heroic. Nie jestem graczem Mythic, a więc nie rajdowałem tego poziomu trudności, może poza kilkoma bossami Uldir

 

PIERWSI BOSSOWIE

 

TALOC (Uldir)

 

 

KLIMAT: Strażnik antycznej placówki tytanów. Opętany przez więźnia, którego miał pilnować, prezentuje się naprawdę dobrze. Piękny, złoty pancerz, ogromna dwuręczna buława i czerwona kolorystyka ukazująca spaczenie Taloca. Dodatkowo umiejscowienie walki na windzie prowadzącej do środka placówki tytanów, a zwłaszcza lasery obecne na poziomie Heroic podczas zjeżdżania w dół, nadały tej walce naprawdę fajny klimat.

 

Ocena: 5/5

 

MECHANIKI: Jak na pierwszego bossa przystało, Taloc nie pokazuje nam zbyt wiele. Szczerze mówiąc mamy tu do czynienia z zaledwie dwiema umiejętnościami, bardzo prostymi w pierwszej fazie, oraz kilka addów, które poza obrażeniami nie robią nic więcej. Do tego jedyna niewielka niedogodność, czyli unikanie laserów – myślę, że ten boss mógł sprawić zawód wielu graczom. Ocena: 2/5

 

ZABAWA: Nie będę się rozpisywał - dla mnie ta walka jest po prostu przykrą koniecznością, niezbędną do zabicia dalszych bossów. Ocena: 1/5

 

LECZENIE: Momenty, w których boss wykonuje Cudgel of Gore wymagają nieco leczenia, lecz poza tym walka nie ma w sobie nic czym mogłaby zestresować healerów. Ocena: 2/5

 

OGÓLNY WYNIK: 10/20

 

CHAMPION OF THE LIGHT (Battle for Dazar'alor)

 

 

KLIMAT: Mnie nie powalił. Prawdopodobnie dlatego, że gram w Hordzie i widok Dazar'alor przyprawia mnie już o mdłości, a może spowodowane było to faktem, że Dark Iron Dwarf nie pasuje mi na czempiona Światła. Jednakże dla Przymierza mogłoby wyglądać to dużo ciekawiej, bo atak na port sprzymierzeńców naszego wroga, zabicie ich bohatera – to zdecydowanie mogło spodobać się graczom Przymierza. Co więcej, motyw odpalenia tzw. Skrzydeł paladyna w celu zwiększania obrażeń był dobrym pomysłem. Ocena: 3/5

 

MECHANIKI: O wiele ciekawsze niż w przypadku Taloca. Mamy addy posiadające rzeczywiste, nawet bardzo istotne umiejętności, które musimy odpowiednio kontrować. Pojawiają się naprzemienne fazy, kiedy atakujemy tylko bossa lub tylko addy, co stanowi bardzo duży skok do przodu. Z drugiej jednak strony sam boss nie ma nam wiele do zaoferowania, poza Wave of Light i wzmacnianiem addów. Ocena: 4/5

 

ZABAWA: Podobnie jak w przypadku Taloca, ten boss jest przykrym obowiązkiem, a nie oryginalnym doświadczeniem. Ocena: 1/5

 

LECZENIE: Okropnie nudne. Jedynie taktyka, która zakłada ignorowanie addów i burst samego bossa, zapewnia nam zajęcie. Ocena: 3/5 

 

OGÓLNY WYNIK: 11/20

 

ABYSSAL COMMANDER SIVARRA (The Eternal Palace)

 

 

KLIMAT: Lepiej niż Champions of the Light, lecz niestety gorzej niż Taloc. Wygląd pola bitwy zdecydowanie pobudza wyobraźnię, ponieważ wyglądem przypomina arenę dla gladiatorów. Boss także prezentuje się dobrze, bo połączenie odnóży pająka i ciała Nagi wyszło Blizzardowi naprawdę spektakularnie. Nie jestem jednak w stanie dokładnie wyjaśnić, czym jest powodowana moja niechęć względem niecodziennego połączenia umiejętności owego bossa. Magia mrozu i trucizny w jakiś sposób gryzie się z estetyką Silvarry. Ocena: 4/5

 

MECHANIKI: Walka jest o wiele bardziej skomplikowana mechanicznie i brutalnie karząca błędy. Takiego pierwszego bossa nie widzieliśmy od dawna. Jeśli w klimacie narzekałem na umiejętności, to w tej sekcji biję gromkie brawo. Pomysł z rozdzieleniem graczy, zmianami ich aur jest naprawdę innowacyjny, jednak zdecydowanie najfajniejszym motywem jest umiejętność Heroic. Jeśli nie ruszasz się z aurą mrozu, jesteś karany zamrożeniem postaci. Natomiast ruszanie się będąc zatrutym, sprawia, że trucizna szybciej rozchodzi się po organizmie. Ocena: 5/5

 

ZABAWA: Walka dostarczała emocji. Nawet na etapie czyszczenia Heroic zdarzało się, że trzeba było się skupić, a momentami wysilić. Ocena: 4/5

 

LECZENIE: Zdecydowanie jest co robić. To ten typ walki, gdzie błąd jednej osoby potrafi zabrać 20% życia całemu rajdowi, a w tej walce łatwo o popełnienie błędu. Ocena: 4/5

 

OGÓLNY WYNIK: 17/20

 

WRATHION (Ny'alotha The Waking City)

 

 

KLIMAT: Jestem szczerze zawiedziony klimatem walki. Jeszcze przed patchem 8.3, gdy zobaczyłem listę przeciwników, a na niej naszego smoczego przyjaciela. Zachodziłem w głowę, jak do tego dojdzie i w jaki sposób zostanie omamiony. Choć unikałem spoilerów, byłem nieco zdziwiony, że w kampanii 8.3 nie wydarzyło się nic istotnego. Wchodząc do rajdu, wciąż poszukiwałem odpowiedzi, ale o to stoi przede mną Wrathion i zamienia się w smoka. Wiem, to była tylko wizja, po której nagle obok nas pojawił się prawdziwy Wrathion, jednak trochę nie trzymało się to kupy. Poza tym wygląd platformy bez szału, tło również ekstremalnie zwyczajne i bez fajerwerków. Za to sam Czarny Smok wyglądał naprawdę majestatycznie. Papcio Deathwing byłby dumny. Ocena: 3/5

 

MECHANIKI: Tu już zdecydowanie ciekawiej. Poprzeczka stawiona przez Sivarrę została utrzymana przez Wrathiona. Motyw ziemi pokrytej magmą, smoczych łusek do zniszczenia; czuło się, że to walka ze smokiem. Do tego gra bardzo, ale to bardzo karała błędy. Obrażenia, jak na pierwszego bossa Heroic, są ogromne. Nawet profesjonalni rajderzy, którzy walczą o World First Mythic mieli wipe na pierwszym bossie, co często się nie zdarza. Ocena: 5/5

 

ZABAWA: Podobnie jak w poprzednim bossie, bardzo dobrze bawiłem się podczas walki. Cały czas coś się działo, pełne skupienie i to, co najważniejsze, czyli frajda od początku do końca walki. Ocena: 4/5

 

LECZENIE: Jest to chyba pierwszy najbardziej wymagający boss dla healerów. Mało było tam przerw na odpoczynek. Ocena: 5/5

 

OGÓLNY WYNIK: 17/20

 

PRZEDOSTATNI BOSSOWIE

 

MYTHRAX (Uldir)

 

 

KLIMAT: Atmosfera walki zasługuje na uznanie. Po tym rajdzie miałem już serdecznie dosyć architektury tytanów, która jakoś nie mi do gustu, dlatego to, co pokazuje nam arena Mythraxa, jest przyjemną odskocznią. Wizualna część jak zawsze na plus, animacje umiejętności i sam model bossa nie zawiódł. Ocena: 4/5

 

MECHANIKI: Z jednej strony ciekawy pomysł na mechanikę, jaką jest Annihilation. Wymaga uważnej gry i zwracania uwagi na taktyki. Z drugiej strony umiejętności takie jak Oblivion Sphere, które są bardziej denerwujące, aniżeli wymagające. Ocena: 3/5

 

ZABAWA: Jest to walka, której trudność opiera się na wysokich obrażeniach dla rajdu, a nie wykonywaniu wyzywających aktywności, dobrym zgraniu i komunikacji. Wszystko to sprawia, że nie jestem fanem tego bossa. Ocena: 2/5

 

LECZENIE: Było sporo do roboty. Musieliśmy się trochę napocić, żeby utrzymać drużynę przy życiu. Ocena: 4/5

 

OGÓLNY WYNIK: 13/20

 

STORMWALL BLOCKADE (Battle for Dazar'alor)

 

 

KLIMAT: Nie lubię nudnych, statycznych bossów, z którymi walczymy przez cały czas na jednej arenie, dlatego Stormwall Blockade zgarnia duży plus za element przemieszczania się. Tutaj, aby pokonać głównego bossa, który blokuje nasz dostęp do Jainy, musimy najpierw wedrzeć się na statki dwójki „magów”, którzy wzmacniają bestię, i ich zabić. Walka ma pokazywać nam morski lud Stormsong Valley, stąd też tworzące świetny klimat statki, syreny i algi. Ocena 5/5

 

MECHANIKI: Każdy statek posiada unikalny zestaw umiejętności, dodatkowo sam boss ma też sporo do pokazania; kompleksowy i złożony, który zdecydowanie zasługuje na swoją ocenę. Ocena: 5/5

 

ZABAWA: To jest właśnie, to czego taki Mythrax nie miał. Boss udowadnia, że da się połączyć duże obrażenia z ciekawymi mechanikami i sprawić, żeby dobrze ze sobą współgrały. Świetnie się bawiłem podczas walki z tym bossem. Ocena: 5/5

 

LECZENIE: Również nie zawodzi, a zwłaszcza statek Kathariny, który jest bardzo wymagający dla healerów. Musimy się wykazać podczas starcia z Laminarią, a im bliżej końca walki, tym staje się ona trudniejsza. Ocena: 5/5

 

OGÓLNY WYNIK: 20/20

 

RESTLESS CABAL (Crucible of Storms)

 

 

 

KLIMAT: Utrzymany w Stormsong Valley i Shrine of the Storm jest genialny. Idealne połączenie przyrody, głębin i oświetlenia otoczenia współgrające z estetyką kultu Starych Bogów. Nic nie poradzę, jestem fanem! Ocena: 5/5

 

MECHANIKI: Główną mechaniką są 3 artefakty. Bossowie nie posiadają wymagających umiejętności, ale owe artefakty wystarczają, aby utrudnić walkę i uczynić ją ciekawszą. Również pomysł, żeby bossa tankował ranged dps, jest innowacyjny. Ocena: 4/5

 

ZABAWA: Konkretna walka, podczas której sporo się dzieje. Trzeba znać umiejętności, patrzeć na timery, przygotować cooldowny, obrać odpowiednią taktykę i się komunikować. Zdecydowanie dobrze zrobiony boss. Ocena: 4/5

 

LECZENIE: Główną trudnością tej walki jest leczenie Tempest Caller, jednak nie jest to bardzo wymagające. Ocena: 3/5

 

OGÓLNY WYNIK: 16/20

 

....KOLEJNA CZĘŚĆ JUTRO....

 


AUTOR: SHOVELLO

POPRAWKI: KLAUDIA SZOSTAK, KRAMKOU

 POLUB NAS NA FACEBOOKU! BĄDŹ NA BIEŻĄCO! 

TO TEŻ CIĘ POWINNO ZAINTERESOWAĆ: 

21 maja 2020
Blizzard udostępnił sporo informacji na
15 maja 2020
Wczoraj hiszpański portal WoWChakra przeprowadził
06 maja 2020
Podczas spotkania z inwestorami zostało
04 maja 2020
Na alfie Shadowlands jakiś czas
03 maja 2020
Jakiś czas temu Blizzard oficjalnie

  Copyright © 2018-2020  Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA