MENU

Lore w Battle for Azeroth - CZĘŚĆ 1
10 kwietnia 2019

HORDA

 

Bohaterowie Hordy przybywają na Zandalar. Jest to skrawek ziemi, który dzięki magicznej barierze uchronił się przed "Rozerwaniem świata" 10 tys. lat temu, co było pokłosiem pierwszej inwazji Płonącego Legionu na Azeroth. Jest to ostatni bastion dawnej chwały imperium Zandalari. Znajduje się tutaj też klejnot cywilizacji trolli, czyli najstarsze miasto świata Dazar'alor.

 

Dazar'alor

 

Port morski i flota Zandalari była potrzebna Hordzie do wojny z Przymierzem. Jednak po przybyciu na Zandalar, bohaterowie Hordy dowiadują się od księżniczki Talanji, że w tym momencie królestwo Zandalari jest w tarapatach. Nękane jest ciągłymi atakami Krwawych Trolli z bagien Nazamir. Doradcy króla Rastakhana spiskują za jego plecami, a jeden z jego generałów Jakra'zet prowadzi niezrozumiałe działania na pustyni Vol'dun.

 

Bohaterowie Hordy musieli pomóc. 

NAZMIR


Nazmir było kiedyś bujną dżunglą, lecz w wyniku Kataklizmu kraina została zalana, zamieniając się w wielkie bagna. 

 

Nazmir


Zadaniem bohaterów Hordy było powstrzymanie plemienia Krwawych Trolli przed najazdem na Zuldazar. Towarzyszyła im księżniczka Talanji, troll Rok'han, sympatyczna rasa Tortollan oraz mityczni Loa wielbieni przez poddanych Rastakhana w tym sam loa śmierci Bwonsamdi. To w Nazmirze poznano krwawego boga G'huuna.

 

G'huun był nieudanym eksperymentem, efektem ubocznym pracy Tytanów, którzy w placówce Uldir szukali sposobów na pokonanie Starych Bogów. Coś w pewnym momencie poszło źle i magia Starych Bogów połączyła się z magią krwi i wynikiem było właśnie powstanie G'huuna. Dlatego wejście do placówki zostało zabezpieczone trzema pieczęciami, jednak dwie z nich były już od dawna znisczone. Została trzecia, która znajdowała się w Dazar'alor. 

 

G'huun
 

VOL'DUN

 

Generał Jakra'zet sprzymierzył się z Sethrakami rasą humanoidalnych węży zamieszkującą te piaszczyste tereny. Jego celem było uwolnienia Mythraxa, olbrzymiego C'thraxxi sługusa Starych Bogów. Przybył on dawno temu na Zandalar i został już raz pokonany. Trzech potężnych wyznawców Loa Sethraliss użyli swojej mocy, aby uwięzić tę monstrum. Klucz do więzienia został podzielony między nich. Tylko połączony znowu w całość był w stanie uwolnić Mythraxa. Jednak niejaki Korthek, jeden z tej trójki postanowił zmienić stronę i zdradził swoich przyjaciół. 

 

Vol'dun

 

Mimo pomocy innego strażnika Vorrika i wojowniczej rasy Vulpera nie udaje nam się zatrzymać Jakra'zeta. Co prawda ginie on z rąk bohaterów Hordy, jednak jego cel został osiągnięty. Mythrax został uwolniony.

 

 

Mythrax

 

Kiro - przedstawiciel rasy Vulpera

 

ZULDAZAR

 

W czasie pobytu w Zuldazar udaje się zdemaskować zdrajców z królewskiej rady. Byli nim Zul, Yazme i Vol'kaala. Zul był sługą G'huuna. W dodatku Mists of Pandaria odegrał znaczącą rolę, ożywiając Lei-Shena. Jednak ożywienie Lei-Shena było tylko sprawdzianem. Zul pragnął ożywić dawnych władców Zandalaru i z ich pomocą podbić świat.  Niestety przybycie bohaterów Hordy do króla był już nie w porę. Zul zdążył wbić sztylet Rastakhanowi w plecy. Udało się go uratować i przenieść w bezpieczne miejsce.

 

 Od prawej: Zul, Yazme i Vol'kaala

 


Król Rastakhan był ranny i mimo stosowanego leczenia, jego stan zdrowia się nie poprawiał. Został wezwany Loa Królów Rezana. Ogromny Dinozaur przywołał do siebie Bwonsamdiego i rozkazał mu wypuścić Rastakhana ze swych objęć. Jednak kiedy stajemy naprzeciw zdrajcom, to sprawy znowu się komplikują. Rezana najpotężniejszy z Loa zostaje pokonany magią krwi przez Zula, stając się bezmyślną bestią. Król Rastakhan w akcie ostatecznej desperacji wchodzi w układ z Bwonsamdim.

 

W zamian za pomoc w utrzymaniu królestwa Rastakhan mianuje Loa Śmierci nowym Loa Królów, czyli najwyższym Loa. 

 

Rastakhan i Bwonsamdi

 

ZANDALAR FOREVER!

W tym scenariuszu dostępnym po ukończeniu wszystkich trzech krainy Horda musi pomóc obronić stolice Zandalaru, Dazar'alor przed atakiem Krwawych Trolli, Zula i Mythraxa. W Dazar'alor znajdowała się trzecia i ostatnia pieczęć, którą trzeba było zniszczyć, aby uwolnić Ghuuna. Udało się odeprzeć atak trolli, udało się także zabić zdrajcę Zula, jednak nie udało się powstrzymać Mythraxa przed zniszczeniem ostatniej pieczęci. Wejście do Uldir zostało otwarte a G'huun został oswobodzony.
 

Zniszczenie trzeciej i ostatniej pieczęci

 

CIĄG DALSZY NASTĄPI :-)

AUTOR: Shovello

POPRAWKI: Kramkou

 POLUB NAS NA FACEBOOKU! BĄDŹ NA BIEŻĄCO! 

 NIE ZAPOMNIJ SKOMENTOWAĆ TEGO ARTYKUŁU:

  Copyright © 2018-2019  Azeroth.pl - POLSKI SERWIS UNIWERSUM WARCRAFTA