Sylwana sprzymierzając się z pradawną istotą, która jest uwięziona w Krainie Cienia, uzyskała od niej ogromną moc! Wykorzystała już ją raz w walce z Saurfangem, ale wtedy jeszcze nie pokazała, na co naprawdę ją stać. Udała się do mroźnej krainy, by stanąć naprzeciw samego Króla Lisza. Z mocą daną jej od mrocznej postaci poradziła sobie z Liszem bez większych problemów. Po wszystkim zniszczyła najważniejszą część jego zbroi! Tym aktem roztrzaskała niebo i otworzyła wrota do krainy zmarłych!
OFICJALNY ZWIASTUN DODATKU
PREZENTACJA NOWOŚCI
NOWE KRAINY
- ARDENWEALD - To zaczarowany i mistyczny las. W Ardenweald zlokalizowany jest także Drust. Przykładową duszą, która tu trafiła jest dusza Cenariusa - półboga Nocnych Elfów. Frakcja, która tu spotkamy to Night Fae.
- REVENDRETH - To kraina gotyckich budowli i mrocznych sekretów. Duszę trafiają tutaj, aby odpokutować swoje grzechy. Przykładową duszą jest Keal'thas. Frakcja, która opiekuję się tym miejscem to Venthyr.
- BASTION - Kraina iście majestatyczna. Dusze przybywają tutaj, aby rzucić w niepamięć niesione przez siebie brzemię i odnaleźć ukojenie. Przykładem jest tutaj dusza Uthera. Frakcja odpowiedzialna za to miejsce to Kyrian.
- MALDRAXXUS - Serce militarnej potęgi Shadowlands. W tym miejscu mogą być tylko najsilniejsi, lecz niekoniecznie źli. Przykładową duszą jest Draka. Opiekunami tej krainy są Necrolord.
- THE MAW - Kraina, która jest przeznaczona na Endgame. Żadna frakcja nie opiekuje się tym miejscem. Jest to pewnego rodzaju PASZCZA (wiem, zabijecie mnie za to tłumaczenie), która pożera obecnie wszystkie duszę, które trafiają w zaświaty.
ZRZUTY EKRANU NOWYCH KRAIN






HISTORIA
- W Shadowlands wszystko jest trochę inne niż zwykle. Nie podróżujemy na nowy kontynent. Udajemy się na inną płaszczyznę istnienia, która działa na innych zasadach.
- Dusze, które wkraczają do krainy zmarłych stają przed Arbitrem. Jest to starożytna istota, która widzi wszystkie czyny - myśli, aspiracje, triumfy, niepowiedzenia. Arbiter decyduje, do której krainy trafi dusza.
- Anima to mana w Shadowlands. Potężny zasób, z którego wyłania się magia śmierci. Każda dusza niesie ze sobą animę. Niektóre mają jej więcej, inne mniej.
- "Maszyna Śmierci" jest zepsuta i wymaga naprawy. Duszę zmarłych nie przechodzą przez Arbitra. Trafiają do The Maw, dzięki czemu staję się ona coraz większa i silniejsza.
- Sylvanas nie ma zwierzchnika, sama sobie jest panem. Wchodzi w pakty, ale nie jest nigdy przez nikogo kontrolowana. W jaki sposób stała się tak potężna? Celowo wywołała wojnę, aby zebrać jak najwięcej dusz i móc wyhodować The Maw.
- The Maw jest kontrolowane przez stworzenie, zwane Jailer. Współpracuje z Sylvanas, ponieważ mają wspólny cel, jakikolwiek on jest. Od niego Sylvanas otrzymała swoją moc, która wykorzystała przeciwko Saurfangowi i Bolvarowi.
COVENANT
SPRZYMIERZENIA Z FRAKCJAMI ZE SHADOWLANDS
- Covenant jest jednym z głównych systemów tego rozszerzenia i przypomina garnizon z Warlords of Draenor.
- System polega na tym, że sprzymierzamy się z JEDNĄ z dostępnych frakcji (Necrolord, Kyrian, Venthyr, Night Fae).
- Przedmioty czy umiejętności, które zdobędziemy, będą zależały od tego, z którą frakcją się sprzymierzymy.
- U każdej z frakcji czeka nas inna kampania, podobna do tej wojennej z Battle for Azeroth.
- Soulbinds to nowy system postępu w Endgame, który nie jest systemem artefaktów w wersji 3.0, ponieważ nie musimy go grindować!
- Każdy covenant ofiaruje także inne sanktuarium. Można to porównać z halami klasowymi z Legionu, ale te będzie można stopniowo rozbudowywać.
- Istnieją różnego rodzaju nagrody kosmetyczne, w tym zupełnie nowe peleryny, które same w sobie nie są płaszczami.
STRUKTURA DODATKU
- Pre-Patch: Jako, że plaga nie jest już w żaden sposób kontrolowana znowu zaatakuje Azeroth!
- Bohaterowie Azeroth są prowadzeni przez Bolvara. Bolvar jest kluczowym bohaterem w dodatku, ponieważ zna oba światy, żywych i umarłych.
- Przez Koronę Mrozu docieramy do Shadowlands. Przez to, że Śmierć nie działa poprawnie, jesteśmy natychmiast przenoszeni do The Maw. W jakiś sposób szczęśliwie udaje nam się wydostać stamtąd, co nigdy wcześniej nikomu się nie udało. Nie byliśmy podczas tej wyprawy sami i niektóre dobrze znane postacie niestety musiały zostać w tyle.
- Po wszystkim trafiamy do stolicy Oribo i stamtąd rozpoczyna się nasza podróż przez krainy Shadowlands.
POWRÓT DO THE MAW
- The Maw to nie tylko wstęp do dodatku, ale także strefa Endgame.
- W The Maw liczy się tylko jedna rzecz: PRZETRWANIE. Wszystko, co tam jest, chcę Cię zabić!
- Strefa ma zapewnić rozgrywkę przypominające klasyczne wrażenia z gry.
- Spotkamy się tam ponownie z postaciami, z którymi podróżowaliśmy do Shadowlands, którym ostatecznie nie udało się uciec z The Maw.
TORGETH
WIEŻA POTĘPIONYCH
- Drugi najważniejszy system nowego dodatku.
- To niekończące się lochy, które można odwiedzać samodzielnie lub z maksymalnie czterema przyjaciółmi.
- Z czasem będziemy odblokowywać kolejne skrzydła itd. W tym celu zbieramy Anime.
INSTANCJE I RAJDY
- Oprócz Torgeth otrzymamy osiem nowych instancji.
- Cztery z nich będą dostępne w czasie lvlowania:
The Necrotic Wake
Theater of Pain
Mists of Tirna Scithe
Halls of Atonement
-
Kolejne cztery na Endgame:
Spires of Ascension
Plaguefall
The Other Side (tutaj będzie towarzyszył nam Bwonsamdi)
Sanguine Depths
-
Pierwszym rajdem będzie Castle Nathria. W Revendreth znajduję się zamek pełen wampirów! Jest to rajd składający się z 10 bossów.
SYSTEMY I NAGRODY
- W profesji sam będziesz mógł decydować, jakie drugorzędne atrybuty będzie miał przedmiot. Będzie to zależało od materiałów, jakie wykorzystasz w tworzeniu.
- Tygodniowa skrzynia z łupami - najlepszy przykład znienawidzonego systemu nagród, ponieważ współczynnik losowości jest bardzo wysoki. Dlatego w Shadowlands pojawi się nowy system, dzięki któremu będziemy mogli wybrać przedmiot, który chcemy dostać.
- Powracają przedmioty Legendarne! Jednak tym razem można tworzyć je samodzielnie!
- Skala poziomów w World of Warcraft: Shadowlands zostanie zmniejszona. Wszystkie postacie, które mają teraz poziom 120, w nowych dodatku będą na poziomie 50. Jednak maksymalnym poziomem będzie 60. Wszystko po to, aby poprawić proces lvlowania. W przyszłości z każdym poziomem będziemy otrzymywać nagrodę. Pojawi się również nowe wprowadzenie dla graczy z poziomów 1-10. Będziemy w stanie robić krainy z każdego dodatku tak, jak nam się to podoba. Przykładowo na 15 poziomie będziemy mogli pójść sobie na Pandarie.
- Personalizacja postaci - pojawi się mnóstwo dodatkowych opcji projektowania postaci!
PRZYKŁADY:
- Ludzie mogą uzyskać wygląd azjatycki lub afrykański
- Trolle otrzymują nowe odcienie koloru skóry, tatuaże itp.
- Będziemy też mieli możliwość ukryć kości u Nieumarłych
PANEL POŚWIĘCONY WORLD OF WARCRAFT: SHADOWLANDS


















AUTOR: KRAMKOU
ŹRÓDŁO: BLIZZCON